2019-05-19T19:21:51+00:00 19. маја 2019, 19:21|

НОЋ МУЗЕЈА 2019. У ПОЖАРЕВЦУ

Мала графичка галерија:

„Палета у терци“

Овогодишња Ноћ музеја омогућила је Пожаревљанима да се  упознају са двоструким обликом стваралаштва Маше Ивковић, Филипа Бошковића и Димитрија Поповића који су се најпре представили као ликовни ствараоци, а потом и као музичари. Први сегмент приређен је у Малој графичкој галерији Народног музеја у којој је Марина Радосављевић историчар уметности и кустос отворила њихову ликовну поставку.

– Филип експериментише и простором где бојене моделе објеката враћа у другу димензију претварајући предмет у слику и цртеж чиме ствара нови фантастични свет. Маша бајкама и причама приближава призоре измештене перспективе стављањем акцента на облик и боју. Предмети расути у простору граде чврст облик и истичу чист колорит. Димитрије се определио за експресионизам боје и облика у пуном сјају. Интензивно заокупљање бојом као средством личног изражавања доводе до тога да боја и комбинација боја чине код Димитрија суштински субјект, форму и ритам специфичног рада, рекла је Радосављевић.

Како Машу, Филипа и Димитрија уз ликовно повезује и музичко стваралаштво кроз састав  „Сомбелена“, публика је по чину отварања,  на платоу испред Мале графичке галерије  уживала у њиховој музици.  Маша Ивковић је апсолвент на Факултету ликовних уметности у Београду, Димитрије Поповић, иначе рођени Пожаревљанин је на трећој години, док је Филип Бошковић завршио исти факултет. Сво троје су чланови УЛИС-а „Милена Павловић Барили“ Пожаревац.


Галерија Милене Павловић Барили:

„Миленина дворска визура“

Посетиоци Галерија Милене Павловић Барили у Ноћи музеја имали су прилику да виде дванаест изложених карикатура наше велике сликарке насталих током школовања на Уметничкој школи у Београду, у време док је са мајком Даницом живела на двору свог рођака краља Александра Карађорђевића.

– Милена је, пре свега, забележила озбиљан лик и карактер краља Александра са еполетама, дајући важност његовом високом официском чину, краљицу Марију је представила са извесном дозом пркоса, маршала двора Антића представила је као здепастог човека са ордењем, еполетама и великом сабљом а коњичког официра Млађу Вукићевића на дрвеном коњићу, навела је, између осталог,  у каталогу изложбе Виолета Томић историчар уметности.

На Милениним цртежима углавом преовлађују личности са двора, а представљена визура сведочанство њене духовитости и духовности, те је сама изложба значајан документ једног прохујалог времена.

Текст и снимци: Влада Винкић