Регионална развојна агенција „Браничево-Подунавље“ је током протеклих девет месеци успешно имплементирала регионални пројекат „Укуси Региона-Промовисање пољопривредно-прехрамбених производа са додатом вредношћу за унапређење економских капацитета породичних газдинстава“, у оквиру ширег програма „Подршка развоју производних капацитета у агро-индустријском сектору у Србији“ који финансира Руска Федерација, а спроводи Програм Уједињених нација за развој (УНДП). Сврха пројекта била је промоција пољопривредно-прехрамбених производа са додатом вредношћу, са посебним фокусом на традиционалне, производе са ознакама географског порекла и иновативне производе.

        У оквиру пројектних активности спроведена је анализа производа из Региона са тржишним потенцијалом и идентификована су три најперспективнија сектора: прерада воћа и поврћа, пчеларство и прерада млека. Реализован је и програм обука за преко 80 учесника на различите теме: маркетинг и брендирање пољопривредно-прехрамбених производа, производња воћних ракија и аутохтоних врста сирева, сеоски туризам и обука за почетнике у пословању, а припремљена су и три Приручника – за производњу воћних ракија, Хомољског сира и сеоски туризам. Такође је развијен концепт регионалног брендирања пољопривредно-прехрамбених производа као основ за будуће активности унапређења тржишне позиционираности производа из региона Браничево-Подунавље. На 86. Међународном сајму пољопривреде у Новом Саду представљени су производи 20 произвођача који су изазвали велико интересовање међу посетиоцима, а организован је и цео низ активности са сврхом бољег повезивања сектора угоститељства и произвођача, као и унапређења дигиталне промоције производа из Региона.

       У петак, 19. јула на Сребрном језеру је организован завршни догађај у оквиру којег је одржана конференција на којој су учествовали представници локалних самоуправа из Региона, Програма Уједињених нација за развој (УНДП), Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде, Завода за интелектуалну својину и Националне асоцијације за органску производњу Сербиа Органица. Представљен је Јавни позив за подстицаје за припрему локалних стратегија руралног развоја у складу са ЛЕАДЕР приступом, а у оквиру панел дискусије било је речи о органским производима и производима са ознаком географског порекла у контексту потражње на домаћем и страним тржиштима, односно великим потенцијалима за производњу истих у нашем Региону. Представљен је и локални пример добре праксе у области иновативних производа – Медени крем Веверко, који је на националном тржишту већ препознат као висококвалитетан производ на бази меда.

        У оквиру завршног догађаја, организован је и дводневни Сајам локалних производа на којем се представило преко 30 произвођача хране и пића из Региона, па су посетиоци Сребрног језера могли да дегустирају и купе различите врсте меда и пчелињих производа, домаће сокове, џемове и туршије, шумске плодове, воћне ракије и вина, различите сиреве и сухомеснате производе, као и природне сапуне и козметику на бази пчелињих производа, козијег млека и лековитог биља. Велики број посетилаца Сајма потврдио је квалитет презентованих производа, али и потребу да се на овај и сличне начине они још више приближе туристима и посетиоцима Региона.

      Обзиром на сјајне резултате остварене током реализације Пројекта, као и новонастале иницијативе, у наредном периоду планирају се нови пројекти и активности који ће допринети унапређењу конкурентности пољопривредно-прехрамбених производа региона Браничево-Подунавље.

Share.

Comments are closed.

Skip to content