Милица Живковић је ученица четвртог разреда друштвено-језичког смера.Током школовања у Пожаревачкој гимназији истакла с еизузетним школским успехом и посебним интересовањем за српки језик и књижевност, стране језике и плес. Учествовала је на такмичењима из српског и енглеског језика, на школским и државним литерарним конкурсима и на Републичкој смотри драмских секција гимназија Србије, као део плесног тима. Највиши пласман јој је четврто место на Републичком такмичењу из енглеског језика. На школском литерарном конкурсу расписаном поводом обележавања Дана Светог Саве, два пута је освојила прво место. Са највишом оценом положила је CAE испит, у организацији Британског савета у Београду и под покровитељством Кембриџ универзитета.


Посебно је занимају друштвене науке, језици – област лингвистике и уметничко писање. Са лакоћом учи стране језике. Своја интересовања Милица нам представља следећим речима: „Посебну пажњу придајем начину на који језик функционише, како у области граматике, тако и у области лексике. Одувек ми је било заниљиво уочавање сличности и разлика између сродних језика, што може знатно олакшати њихово учење“.

Себе нам представља као особу која настоји да се у школи и ван ње образује и припреми за каснији живот.

„С времена на време наступам као велики перфекциониста, што се може одразити позитивно, али и негативно на моја постигнућа. Понекад сам исувише емотивна и исхитрена, што је, рекла бих, последица мог темперамента и жеље да што брже остварим своје циљеве. Умем да будем нестрпљива када је реч о ономе што ме интересује, али и прилично инертна у погледу области које ме мање занимају“.

           „Милицу Живковић упознала сам 2016. године када сам постала професор њеног одељења. Током претходне две године, из дана у дан постајала сам све уверенија да је Милица онај изузетно редак драги камен са којим се сваки просветни радник сусретне само неколико пута током своје каријере. Одговорност, посвећеност, зрелост, племенитост и савесност су особине које красе Милицу Живковић коју бих могла да назовем једним од својих највећих и најбољих сарадника. Дете са визијом и дете са душом. Такмичар, али не онај који спо сваку цену жели да се докаже другима, већ онај који жели да се докаже само себи. Милица своје циљеве јасно зна и сваким даном их помера за један корак даље. За дете као што је Милица границе нису ту да нас зауставе, већ да се помере.

                                            Јана Јацић, професорка енглеског језика

Родитељи је описују као особу широких интересовања, дружељубиву и социјално ангажовану, савесну и одговорну. Наглашавају да је „врло темељна према свим својим обавезама и не прихвата површност у раду. Веома зрело размишља по питању различитих животних ситуација“.

Воли тимски рад, посебно у мањим групама и креативани приступ, тако да учење не постане напорно. Верује да се школски програм може учинити занимљивијим тако што би се ученици активно укључили у његову реализацију. „Према личном искуству, рекла бих да је понекад подстаћи ученика на критичко размишљање довољно да он развије посебно интересовање за одређени предмет“.

Члан је лингвистичке секције и плесног тима у оквиру глумачког ансамбла наше школе. Бави се балетом и члан је Балетског студија „Амадеус“ у Пожаревцу. Од књига најрадије чита дела савремене књижевности.

„Међу књижевницима, волим Агату Кристи, списатељицу уз чије сам романе одрасла. У области науке, имала сам велику жељу да сретнем највећег научника модерног доба, Стивена Хокинга, као и математичара Џона Неша, чија је генијалност надмашила њихове физичке и психолошке недостатке. На крају, посебно ми је жао што нисам имала прилике да сретнем, упознам нити уживо гледам доајена модерног српског глумишта, Небојшу Глоговца“.

Њен поглед у будућност је каријера у области лингвистике и рад преводиоца.

ЖивкицаЂорђевић, педагог


У одељењу које похађа Милица Живковић радим од новембра 2016. године и од тог тренутка сам имао прилике да пратим њено константно напредовање, изграђивање и сазревање личности ученице, која све своје обавезе редовно испуњава, одајући утисак да то чини с лакоћом, подробно, али врло ненаметљиво. Темељна у раду и приступу проблемским ситуацијама, склона дубоком промишљању и стрпљивом изналажењу решења, заснованом на чврстим аргументима и проналажењу увек нових веза између света познатих и нових чињеница, које, нарочито у области језика и језичке културе, за њу увек представљају нове изазове и потпирују њену креативност и истраживачки дух. Личним и упечатљивим изразом Милица ствара увек нове ниске речи које тананим нитима вишегласја идеја и суптилношћу и сугестивношћу изреченог побуђују у читаоцу њених писаних радова утисак узвишеног, продуховљеног и наглашено емотивног погледа на свет игре фикције и збиље, у коме је свака забележена мисао покушај да се искаже неизрециво озбиљним и искреним дрхтајима душе, који, некад и несвесно, допиру до најнежнијих поља људског и отварају нова питања за промишљање. Суздржана у експресивности свог усменог изражавања, ненаметљива у својој марљивости и истрајна у истраживању речи, њихових различитих обличја и функција, Милица је без много сувишних речи, а опет врло речито, креирала током наставе српског језика и књижевности шкрињу речи, израза, емоција и ставова које ће, у то не сумњам, наставити да надограђује и оплемењује и у данима који су пред њом.

Ненад Милошевић, професор српског језика и књижевности


 

Позивамо Вас да својим донацијама подржите реализацију Пројекта „Изазов даровитости“. Учествујете у награђивању  ученике изузетних способности. Донацију можете уплатити  на жиро рачун Фондације Пожаревачке гимназије: 180 -1371210037261-07 за Пројект „Изазов даровитости“


Share.

Comments are closed.

Skip to content