Димитрије Калаба је матурант Пожаревачке гимназије на природно– математичком смеру. За себе каже да није сујетан и да је особа коју одликују једноставност и отвореност за нова сазнања. У првом тренутку оставља утисак повучене особе, али је посреди његова особина ненаметљивост. Сматра да се ни по чему посебно не издваја из друштва и околине. Током школовања у гимназији, а и раније, био је означен као неко коме су математика и физика приоритети и то јесу науке у којима се истакао и које најлакше и  најбрже учи. Међутим, Димитрије каже да су његова интересовања много шира и обухватнија и да ужива и у учењу о другим сферама живота. Међу друштвеним наукама предњачи филозофија која, по његовом мишљењу, није само филозофија већ спој и прожимање више других наука попут историје, социологије и математике.

Математику воли јер му се допадају слобода решавања задатака и природно закључивање ствари, егзактност и изостанак било какве збуњујуће двосмислености. Математику је заволео пре свега зато што не мора да је учи на конвенционалан начин, већ му решавање задатака пружа потпуну личну креацију. По његовим речима, онима којима математика иде од руке она пружа могућност да се играју формулама, бројевима и геометријским простором. 

Од првог разреда гимназије такмичио се у математици и појединачно и екипно.  У првој години је на државном такмичењу средњих школа у математици похваљен, а екипно је школа освојила друго место. Два пута био је први на окружним такмичењима, у првом и четвртом разреду, и једном је учествовао на државном. Ове године пласирао се на државно такмичење из математике, али је услед пандемије такмичење одложено. Није пропустио ниједно такмичење Мислиша и Кенгур без граница, на којима је на државном нивоу добијао похвале и два пута освајао треће место. На Математичком турниру градова у Смедереву, са екипом математичара наше школе освојио је друго место. У истраживачкој станици у Петници био је полазник семинара за математику две године.

Димитирје нема шаблон по коме учи. Код њега је то спонтано и стихијски и зависи од расположења. И сам се чуди колико му изостаје добра организованост будући да је у честом контакту са математиком. 

Играо је фудбал на школским турнирима, бавио се кошарком, а тренутно тренира аикидо. Воли Партизан и њихов је навијач.

Одељенски старешина и професорка математике Ивана Барлов:

  – Димитрије током целог школовања показује велико интересовање за математику где је и на редовној и на додатној настави увек имао оригиналне идеје за решавање проблема. Своја знања употпуњује истраживањем и коришћењем литературе која превазилази средњошколски ниво. Редовно је учествовао на математичким такмичењима и често постизао запажене резултате. Скроман је и ненаметљив. Одликују га радозналост, истрајност, логичко резоновање и висок ниво апстрактног размишљања.  Било је право задовољство кроз ове четири године радити са Димитријем. Сигурна сам да је на правом путу да буде успешан и у даљем школовању. 

Воли да чита и гледа филмове, класике и добар трилер и популарну науку. Све док му је то што чита или гледа интересанто и разумљиво, отворен је и нема никаквих предрасуда према садржајима. На интернету су му најзанимљивији садржаји на Youtube –у, а на телевизији прати квизове „Потера“ и „Слагалица“, као и „ 24 минута са Зораном Кесићем“ и „Државни посао“.

Димитријев отац Милко Калаба свог сина описује као скромног, постојаног, храброг и искреног момка који воли дружење, музику и математику. Каже да на успехе реагује скромно јер му је важна суштина, а не форма. У сваки изазов улази свестан да без жртве нема успеха. Када доживи неуспех, не паничи и не тугује превише, већ чека своју нову шансу да се покаже, али и да научи оно што није знао.

Димитрије себе види као студента Електротехничког факултета, а за своју школу Пожаревачку гимназију каже да је стандард у образовању и да су осим професора, који имају велику енергију, њено право благо ученици. Доживео ју је као једну здраву средину у којој је срео пуно занимљивих особа сличних интересовања и знања,  од којих је научио много, али је у њој, такође, пронашао и себе.

Maрија Костић, школски педагог

 

Share.

Comments are closed.

Skip to content