Изградња Пристаништа „Костолац“ напредује у складу с планом. Повољни временски услови ове зиме максимално су искоришћени и до сада је завршено 75 одсто планираних хидрограђевинских радова.

            − У току су завршни радови на конструкцији кеја и припрема се терен за монтажу велике кејске дизалице са источне стране, која је ближе Дунаву. На другој страни Пристаништа, у правцу Термоелектране „Костолац А“, припрема се терен за монтажу хале, рекао је Ненад Марковић, директор за производњу енергије „ТЕ-КО Костолац“.

               Хала је метална и производи се у погонима извођача радова. Крајем фебруара почели су и радови на великој приступној и обилазној саобраћајници око пристаништа.

              − Грађевински радови на Пристаништу приводе се крају, а онда следи монтажа машинске опреме. Опрема која је потребна извођачима пристиже баржама и бродовима, тако да је пристаниште већ почело да функционише и има своју намену, истиче  Марковић.

 

Капацитет Пристаништа

         На годишњем нивоу, са Пристаништа „Костолац“ отпремаће се 157.000 тона сувог пепела, 105.000 тона гипса, који настаје као нуспроизвод система за одсумпоравање у ТЕ „Костолац Б“. Претовариваће се и 50.000 тона за „ТЕ-КО Костолац“, као комадни, генерални терет који се допрема реком, а даље ће се отпремати друмским транспортним средствима до предвиђене локације.

 

               Радове изводи конзорцијум који чине београдске фирме „Аквамонт сервис“ и „Хидротехника – хидроенергетика Јужна Бачка“ из Новог Сада и смедеревски „Томи трејд“. Радови су започети половином марта 2017. и Пристаниште ће испуњавати највише европске и светске еколошке стандарде. Вредност изградње Пристаништа „Костолац“ је око 16 милиона долара. То је један од пет пројеката прве фазе кинеског кредитног аранжмана.

                                                                                                                     Р.Н.

Share.

Comments are closed.

Skip to content