СИНДИКАЛЦИ И ПОСЛОВОДСТВО ОБИШЛИ РАДНИКЕ НА БАГЕРУ 800 ПОВРШИНСКОГ КОПА „ДРМНО“

Лети температуре изнад педесет степени. Видно поље сече прашина коју ветар упорно развејава на све стране.., увлачи се у очи, уста, дубоко испод одеће… Зими жива у термометру силази двадесет и више степени испод нуле. Све промрзне, а кошава бесни…Било лето или зима, људи раде свој тежак посао и не жале се на температуру, ветар… Ништа од тога се не би ни могло променити, али постоје многе друге тешкоће и препреке на које се и те како може  и мора утицати.

Са таквим ставом синдикалци копова повели су новинаре и представнике пословодства Огранка „ТЕ-КО Костолац“ да се у поменуто, бар на неколико сати и сами увере, а о проблемима чују лично од рудара.

              Након обуке о безбедности и заштити на копу, коју је подробно појаснила електроинжењер Слађана Стојановић, ка багеру 800 упутили смо се заједно са председником Синдиката „Копови Костолац“ Данијелом Радосављевићем, председником Синдиката „Коп Дрмно“ Жељком Војиновићем и предстaвницима пословодства: финансијским директором Миланом Лаковићем, и директорима Веселином Булатовићем и Иваном Ташићем, и шефом Слободаном Голочевцем

         У сусрету са првим багеристом Гораном Андреићем, и другим багеристом Стојаном Оливерићем чујемо да су највећи проблем управо услови рада, велике вибрације, много прашине у кабини која не дихтује, лоша  седишта..:

      – Зато је важно адекватно одржавање машина, што чешћа замена „зуба“. Тако би дуже трајале и машине и ми“, напомиње Андреић.

             Први синдикалац костолачких копова Данијел Радосављевић на то додаје да лето још календарски није почело, али увелико траје на копу „Дрмно“:

– Овде су јако тешки услови рада. Синдикат се максимално труди да на то утиче. Зато смо данас дошли заједно са финансијским директором Миланом Лаковићем. А, проблеми су бројни и морају се решавати. Рецимо, то је проблем са помоћном механизацијом код расхладних уређаја на грађевинским машинама. Имамо обећање да ће уследити оправка и сервис свих тих расхладних уређаја.

             – Костолачки Огранак даје огромну производњу и најуспешнији је у ЕПС-у. А наши багеристи седе на похабаним столицама, радећи у три смене под непрестаним великим вибрацијама. Свесни смо да су највећи проблем јавне набавке, услед целокупног процеса који одузима много времена, а некада ни нема резултата, али то не значи да не треба тражити решења. Такви процеси наносе велику штету овом копу, али и целој држави, јер много каснимо са свим роковима, изричит је Радосављевић.

             Председник Синдиката дрмљанског копа Жељко Војиновић, указао је на то да ће Синдикат стално указивати на проблеме са којима се суочавају запослени:

– Побољшање услова рада значи још већу продуктивност и производњу, што је интерес пословодства. Нама као Синдикату је циљ да запослени заиста буду на првом месту. Они су највећи ресурс Огранка „ТЕ-КО Костолац“ и ЕПС-а. По том питању немамо никакву дилему, увек ћемо тражити решења, наравно, заједно са пословодством као и данас, а све у циљу бољих услова за запослене, па тиме и веће продуктивности и резултата.

„Услови рада морају бити императив пословодства“

„Послодавцу би требало да буде императив квалитет услова рада! То значи и већу продуктивност, али, изнад свега, омогућава да се сведу на минимум потенцијални здравствени проблеми који су последица тешких прилика којима су запослени на копу непрестано изложени“, поручују синдикалци копова.

             Финансијски директор Огранка ТЕ-КО Милан Лаковић, у разговору са запосленима и представницима Синдиката, крај багера 800, истакао је да су поменути проблеми у поступку решавања:

Питање климатизације очекујемо да ће бити решено за једно десет до петнаест дана. Када је реч о седиштима у багерима и проблему дихтовања кабина због прашине, мора се расписати јавна набавка. То подразумева процедуру од три месеца, јер се другачије не могу ангажовати фирме које ће обавити санацију. Отуда нам остаје да чекамо да тај процес буде позитивно окончан. Нажалост, нама су јавне набавке „уско грло“. Не можемо решавати проблеме у кући, већ се све мора путем јавних набавки. Међутим, дешава се да се нико не јави на набавку и тада никога не можемо ангажовати. То нас доводи до тога да каснимо у решавању проблема, објашњава Лаковић.

Док смо напуштали коп „Дрмно“, Војиновић је додао: Значајно је што смо се данас сабрали сви и проговорили о акутним проблемима. У име синдиката „Копови Костолац“ и „Коп Дрмно“ обећавам да ћемо пратити  реализације за које знамо да су реалне. Тако смо на једном од претходних састанака дошли до решења за клима уређаје на грађевинским машинама, па се надам да не постоји ниједан разлог да не буде тако и када је реч о седиштима и кабинама на багерима.

А. М.

Share.

Comments are closed.

Skip to content