Dejan Bogunovic direktor kompanije Arriva Litas i Goran Aleksic direktor Udruzenja Srbijatransport

Београд, 1. марта, У Србији никада није постојао свеобухватан преглед квалитета задовољства путничких терета који се редовно спроводи у развијеним земљама. Када би такво истраживање било спроведено, оно би открило велики број проблема са којима се суочавају пре свега оне категорије становништва које због студирања или посла прелазе и више од стотину километара на дневном нивоу. Значајан број државних превозника очекује приватизацију већ више од једне деценије, док је значајан број путника у Србији присиљен да на минимум смањи своја очекивања у погледу квалитета превоза.

“Ниво задовољства квалитетом наших услуга представља основу свега што радимо”, истиче Дејан Богуновић, генерални директор компаније Arriva Litas која послује у оквиру компаније Arriva, једног од највећих превозника у Европи, која обезбеђује транспортне услуге највишег квалитета у 14 европских земаља и остварује годишњи промет од око 2,2 милијарде путника.

Arriva је део Deutsche Bahn групе и присутна је у Србији од маја 2013. године када је стекао власништво над компанијом ” Veolia Transport Litas “.

“Наш циљ је да кориснику пружимо најквалитетнију услугу која укључује највише стандарде безбедности, континуирано унапређење поузданости до тога да превоз путника учинимо што једноставнијим”, додаје генерални директор компаније Arriva у Србији. “Истраживање које смо недавно спровели у Данској, у којој је Arriva највећи аутобуски оператор са укупним уделом на тржишту од око 40 одсто, показало је да је чак 85 одсто корисника на овом изузетно захтевном тржишту задовољно квалитетом наших услуга. Сличне резултате остварујемо и на другим тржиштима на којима послујемо, међу којима су Италија, Холандија, Мађарска, Хрватска, а наш дугорочни циљ је да постанемо лидери у превозу путника у Србији, кроз директне инвестиције, стратешка партнерства и примену највиших стандарда квалитета. “

 

O kompaniji Arriva

Arriva posluje u okviru Deutsche Bahn grupe, vodećeg svetskog provajdera usluga transporta i logistike i jedan je od najvećih prevoznika u Evropi, koji godišnje ostvaruje 2,2 milijarde putovanja. Posluje u 14 zemalja sa 19,500 autobusa, 1,123 vozova i 21 trajekta i zapošljava oko 60,000 ljudi. Arriva je u Srbiji je prisutna od  2013. godine, ima 880 zaposlenih  i 320 autobusa, a godišnje beleži 19,3 miliona pređenih kilometara. Pruža usluge javnog prevoza u Beogradu, Nišu, Kragujevcu i Braničevskom regionu, uz obavljanje međunarodnog, međumesnog, prigradskog, gradskog i vanlinijskog prevoza. U okviru kompanije posluje i istoimena turistička agencija i to sa predstavništvima u Beogradu i Požarevcu.

 

Један од кључних проблема са којима се суочавају сви носиоци у Србији је одлив професионалних возача који у будућности могу постати сигурносни проблем. Више од пет хиљада професионалних возача напустило је Србију у последњих неколико година због бољих радних услова у Хрватској, Словачкој, Немачкој, Словенији и Холандији. Очекује се да ће тај тренд наставити да расте и ове године, а једно од могућих решења овог проблема је ефикаснији систем школовања и обуке нових возача, али и прилагођавање законске регулативе на начин на који су то учиниле друге земље региона које су такође погођене овим проблемом .

Према неким проценама, око 2.000 професионалних возача је обавезно да обучава и обучава сваке године у Србији како би одговорио на потребе домаћих и међународних превозника. Уколико се ова норма не испуни, а настави са масовним одливом возача у иностранство, у Србији ће дугорочно бити угрожен редован превоз путника у градском и приградском, али и у регионалном и међународном саобраћају.

Садашњи Закон о безбедности саобраћаја, који је у складу са европским прописима, предвиђа да свако ко заврши обуку за професионалног возача може возити камион када има 21 годину, док возачи аутобуса могу постати тек са навршене 24 године. Земље региона искористиле су прилику они пружају европско законодавство за смањење ове старосне границе, која је делимично ријешила овај горући проблем, али и проблем рекрутирања младих људи као посебно угрожене категорије становништва.

“Едукација новог особља, као и континуирано улагање послодаваца у запослене, од пресудног је значаја за побољшање стања транспорта и логистике у земљи. При доласку у Србију запошљава 880 радника, пружају им неопходну обуку, сигурно и стимулативно радно окружење, као и могућност да се побољша и напредује. Тиме уједно доприносимо побољшању услуга аутобуског превоза и стварамо здраве темеље за раст и дугорочни развој пословања на српском тржишту “, наводи Дејан Богуновић, генерални директор компаније Arriva у Србији.

Потенцијално решење лежи у државној сарадњи, професионалним удружењима у овој области, као и приватним оператерима на тржишту. Према томе, аргументи свих заинтересованих страна и стручне процене треба узети у обзир када се усвоји нови Закон о безбедности саобраћаја за ову годину.

Share.

1 коментар

  1. Питање: Зашто возачи одлазе из фирме? Зашто у аутобусима не ради клима лети? Зашто је у аутобусима хладно зими? Зашто се ред вожње не устали? И на крају ЗАШТО у АРИВИ ПОЖАРЕВАЦ је најмања плата у Србији? Зашто се ћути о томе? Јесу ли нишки и београдски животи вреднији од пожаревачких па Аривино особље тамо има већу плату? Шта је остало од Литас-а? ШТА? Надам се да ми нећете дати одговоре на постављена питања али ће бар мало заинтригирати пословодство АРИВЕ и доставити им до знања да се доста зна о пословним успесима менаџмента. Само колико је зграда отуђено, где им је радионица? Еееее….

Skip to content