На деветом издању филмског фестивала GoetheFEST, који се ове године одржава од 29. октобра до 4. новембра под слоганом „Ново време, нови свет”, биће приказано седам филмова, од којих ће шест имати српску премијеру. Сви филмови ће бити приказани бесплатно на онлајн платформи mojoff.net, и биће потом доступни за гледање током 24 сата од времена наведеног у програм у целој Србији.


Фестивал ће, у четвртак 29. октобра у 18х, отворити остварење „Берлин Александерплац”, немачког редитеља авганистанског порекла Бурхана Курбанија. Овај филм је номинован у чак 11 категорија за Немачке филмске награде, а поред награде за најбољи играни филм, освојио је и признања за најбољу мушку споредну улогу (Албрехт Сцху), камеру (Јоши Хајмрат), филмску музику (Даша Дауенхауер) и сценографију (Зилке Бур). Ради се о новој адаптацији једног од најзначајнијих романа немачке модерне из 1929. године, „Берлин Александерплац” Алфреда Деблина, у којој аутор отвара многа важна питања на тему миграција, расизма и модерног ропства. У овом филму главни протагониста је Франц Биберкопф, афрички мигрант из Гвинеје Бисао, који се обрео у берлинском парку Хазенхајде, познатом по диловању дроге, и у ноћима берлинских клубова натопљених демонским симболима капитализма.

Другог фестивалског дана, у петак 30. октобра у 18х, на програму је провокативан филм „The trouble with being born” Сандре Фолнер, имењак Сиорановог дела, који је био представљен у најмлађој секцији Берлинала Encounters усмереној ка јачању у естетском и структурном смислу изазовних дела независних и иновативних филмских стваралаца. Награђен је специјалном наградом жирија Encounters, и добитник је четири награде на фестивалу Диагонале за најбољи филм, сценарио, монтажу, глуму и других награда. Ово је филм о егзистенцијалној кризи андроида Ели, који рефлектује одређени аспект тренутне реалности преиспитујући категорије сећања, идентитета и рода.

У суботу, 31. октобра у 18х, биће приказано остварење „Час немачког”, адаптација истоименог романа немачког писца Зигфрида Ленца у режији Кристијана Швохова и по сценарију његове мајке Хајде. Као универзална парабола о томе шта фашизам може да учини појединцу, породици и заједништву, филм је значајан за садашњи тренутак у коме, по речима редитеља, у немачком друштву циркулишу дискриминација и расистичке идеје. Остварење “Час немачког” покреће питање граница обавезе личне одговорности.

За први дан новембра у 18 часова, резервисано је приказивање филма „Аудиција” редитељке и ко-сценаристкиње Ине Вајсе и грандиозне Нине Хос у главној улози. У овој узбудљиво конструисаној студији карактера, породичној драми и психолошком трилеру, Ана Бронски (Нина Хос) је у мрежи односа са мушким протагонистима (отац, муж, љубавник, колега, син и ученик виолине), у расцепу између дисциплине и недостатка контроле, потраге за савршенством и страха од неуспеха.

У понедељак 2. новембра у 18х, на програму је филм „Усмени договор” Илкера Чатака, који је освојио Бронзаног медведа за најбољи немачки филм. Ово је још једно остварење са темом миграција. На плажи турског туристичког ризорта Немица, пилоткиња, суочена са дијагнозом тешке болести, среће анатолског, жигола који сања о Немачкој. Са сценаристом Нилсом Моном, Чатак одлучује да поигравањем стереотипима дозволи пробој њене хладне и наизглед циничне фасаде, уз пасаже комичних дијалога.

У уторак, 3. новембра у 18х биће приказан филм „Ауерхаус“ Неле Леане Фолмар. Смештен на југ СР Немачке раних 80-их, ово је атмосферичан филм заснован на дирљивом, невероватно комичном и меланхоличном истоименом оут-оф-аге роману Бова Бјерга. Овим филмом редитељка поставља питање да ли је могуће на питак начин испричати причу о депресији и осећају безизлазности, тако типичном за период пубертета.

За завршетак фестивала, у среду 4. новембра у 18х на програму је филм „Часови персијског“ Вадима Перелмана, канадско-америчког редитеља украјинског порекла у руско-немачко-белоруској копродукцији, премијерно приказаног на Берлиналу. Овог пута литерарни основ лежи у краткој причи Erfindung einer Sprache Волфганга Колхазеа. Инспирисан истинитим догађајима, филм преиспитује теме сећања, памћења, идентитета, повезаности језика и идентитета, и моћи прилагођавања. Један од занимљивих елемената филма је измишљени фарси језик коме маестралног Ларса Ајдингера учи аргентински глумац Нахуел Перез Бисцаyарт.

GoetheFEST одржава се од 2012. године и представља пресек савремене немачке кинематографије из актуелне године. Програм је традиционално окренут награђиваним и најбољим остварењима са чувеног Берлинала, једног од најзначајнијих светских фестивала ауторског филма.

Више о филмовима: https://www.goethe.de/ins/cs/sr/kul/sup/f19.html

Share.

Comments are closed.

Skip to content