Школа у Брадарцу специфична је по својој организацији јер обухвата, поред централне школе у Брадарцу, још једанаест издвојених одељења која се протежу од Речице све до Берања. Укупно дванаест сеоских школа чини ОШ „Божидар Димитријевић Козица“. Због тога је од огромног значаја напор руководства школе и директора Томице Стојановића да, јачањем свести свих актера школског живота, оснажи њено функционисање.

Последња у низу таквих активности је потписивање Протокола о пословно-техничкој сарадњи између ОШ „Божидар Димитријевић Козица“ Брадарац, Пољопривредне школе са домом ученика „Соња Маринковић“ Пожаревац и Пољопривредне саветодавне стручне службе Пожаревац. Протокол је потписан 13. јуна 2017. године у присуству градоначелника Града Пожаревца и државног секретара у Министарству пољопривреде.

Томицa Стојановић

-Овај протокол је веома значајан за све потписнике, јединствен је у земљи и има за циљ да активно укључи ученике школе у савремене тенденције у обради пољопривредног земљишта, повећа њихову свест о значају пољопривреде за опстанак и останак младих на селу, а у исто време заустави осипање ученика наше школе напуштањем сеоских имања и одласком у градску средину, али и исељавање у иностранство. Такође, још један од циљева пројекта је и подизање свести ученика, али и мештана, о очувању животне средине, каже директор Стојановић.

Као директна последица потписивања овог споразума, у издвојеном одељењу ОШ „Божидар Димитријевић Козица“ у селу Трњану изграђена су два пластеника у којима је засађено 8000 садница украсне биљке кала.

-Школа је, у сарадњи са  Пољопривредном саветодавном стручном службом Пожаревац, одржала едукативне часове са ученицима млађих разреда издвојеног одељења у Трњану. Том приликом су ученици упознати са начином рада у пластеницима и предностима оваквог начина гајења биљака. Овакве едукације ученика представљају велики велики корак ка успешном остваривању циљева протокола, објашњава директор.

             Специфичност школе у Брадарцу одређује, између осталог, њено место и улогу у средини у којој живи и функционише. Да би имала што боље услове рада који би јој омогућили постизање оптималних резултата, школа сарађује са многобројним организацијама и установама, нарочито са месним заједницама и културно-уметничким друштвима која постоје на територији коју школа обухвата.

                                      КУЛТУРНА ДЕЛАТНОСТ ШКОЛЕ

          

              Иако је акценат у досадашњем раду био на обнови школских објеката, санацији и поправкама, уређењу дворишта и опремању кабинета, руководство школе има завидну сарадњу са мештанима свих дванаест села и по питању очувања богате традиције и културе овог краја. Поштујући прошлост и чувајући корене, школа васпитава своје ученике да је њихово образовање будућност читавог краја.

-Управо због тога, велика пажња се посвећује и културно-јавној делатности школе која се, пре свега, огледа у обележавању школске славе у свим издвојеним одељењима и централној прослави Дана школе који се сваке године обележава у другом подручном одељењу. Последња прослава одржана је у Дрмну, а богат кулутурно-уметнички програм који су извели ученици школе, потпомогнут је фолклорним тачкама сеоског КУД-а који је сачињен од некадашњих и садашњих ученика. Такође, ангажовање фолклорних ансамбала из Кличевца, Бубушинца и Брадарца редовно употпуњује садржаје школских приредби и свечаних академија. Фолклорци, ученици млађих и старијих разреда, као и бивши ученици школе, сада средњошколци и студенти, радо се одазивају и учествују у манифестацијама своје школе, истиче Томица Стојановић.

Осмогодишња школа у Барама последње две године, у оквиру секције, окупља ученике који уче прве кораке у фолклору. Иако се ради о потпуно аматерском подухвату, после дуго времена, за прошлогодишњу прославу школске славе, из сале у школи су се зачули тактови кола, на одушевљење окупљених родитеља и мештана.

Иако је првенствени задатак школе као установе да образује и младим нараштајима да̑ крила да успешно граде своју будућност, подједнако је важна њена улога и у васпитању деце и грађењу свести о њиховим коренима и традицији.

Share.

Comments are closed.

Skip to content