Савет за безбедност саобраћаја Града Пожаревца у сарадњи са Агенцијом за безбедност саобраћаја Републике Србије, 20. септембра организовао је тренинг безбедне вожње за мотоциклисте и мопедисте на полигону за обуку возача у Улици Ђуре Ђаковића. Разлог покретања овог пројекта је повећан број двоточкаша на путевима Србије, као и висок степен ризика страдања.

Према речима вође пројекта Миодрага Димитријевића, ове године је предвиђено да се тренинг реализује у 15 локалних самоуправа са кандидатима ауто школа који су у завршној фази обуке и младим возачима мотоцикала.

-Циљ овог тренинга је да пружимо полазницима, односно возачима мотоцикала представу да постоје и мало другачије технике вожње од оних које они иначе користе и да им дамо мало веће знање од оног које добијају у ауто школама. Нажалост, због кишовитог времена данас је на тренингу уместо 10 до 15 полазника учествовало само њих 6, казао је Димитријевић.

Миодраг Димитријевић, Драган Станојевић и Иван Тирнанић

Потпредседник Савета за безбедност саобраћаја Града Пожаревца Драган Станојевић истиче да је веома битно што је Савет препознао потребу за оваквим тренингом и додатним обучавањем младих возача. Циљ пројекта је повећање безбедности ове групе учесника у саобраћају, у оквиру којег се на полигону организују практичне вежбе у контролисаним условима.

-Возачи и путници двоточкаша су једна од најрањивијих категорија учесника у саобраћају и спровођење едукације и обуке у области безбедности саобраћаја допринеће значајном смањењу страдања у саобраћајним незгодама са учешћем мотоцикала и мопеда, односно смањењу укупног броја страдалих у саобраћајним незгодама. На овај начин, активностима усмереним ка повећању одговорног понашања у саобраћају и смањењу ризика од страдања возача двоточкаша, промовише се безбедно понашање у саобраћају, подиже свест о значају коришћења опреме и поштовања саобраћајних прописа. На територији града Пожаревца, сагледавајући статистичке податке, у 2019. и  2020. години укупно је било 9, односно 16 саобраћајних незгода са учешћем двоточкаша, у којима су погинула два, односно једно лице. Немамо велики број саобраћајних незгода, али то не значи да мотоциклисти не треба да имају обуку на једном вишем нивоу, јер и инструктори у ауто школама нису толико вични да пренесу полазницима потребно знање. Обука служи да млади возачи стекну неко ново искуство и унапреде своја знања, ставове и вештине потребне за безбедно учествовање у саобраћају, а циљ је да се у будућности поспеши сама обука кандидата, возача А категорије и да буде на једном вишем нивоу него до сада. Није само битна вештина управљања овим возилима, битна је и заштитна опрема, тако да ће сви полазници овог тренинга од Града Пожаревца на поклон добити кацигу и поткапу, истакао је Станојевић.

Кроз медије провејава прича како су мотоциклисти ти који крше саобраћајне прописе. Студија урађена на нивоу Европске уније је показала да кривица у саобраћајним незгодама у 65 до 75 одсто случајева иде на страну возача путничких возила, а да је тридесетак одсто на страни мотоциклиста. Постоји пет карактеристичних ситуација у којима се дешавају те неке коализије: одузимање првенства, пресецање путање, скретање улево, обилажење колоне или возила која стоје и непрепознавање потенцијално опасних ситуација у саобраћајним раскрсницима.

У 2020. години на територији града Пожаревца од укупно 16 саобраћајних незгода у 6 су били изазивачи возачи мотоцикала и мопедисти, што иде у прилог чињеници да су возачи двоточкаша у мањем броју случајева изазивачи саобраћајних незгода у односу на друге учеснике у саобраћају. Генерално, учесници у саобраћају морају да буду толерантнији једни према другима, и возачи возила према мотоциклистима и обрнуто, јер  саобраћајна култура је на јако ниском нивоу.

                                                                                                Д.Динић

Share.

Comments are closed.

Skip to content