2018-03-27T10:26:27+02:00 27. марта, 2018. 09:57 |

MOНТАЖА ШЕСТОГ БТО СИСТЕМА НА ПК ДРМНО: Под будним оком Координационог тима

Реализација уговорених послова између „Електропривреде Србије“ и кинеске компаније ЦМЕК (China Machinery Engineering Corporation), који се односе на израду и монтажу опреме за шести рударски систем којим ће се откривати угаљ на Копу „Дрмно“, одвија се по утврђеном гантограму радова. Реч је о рударском систему који се састоји од багера, одлагача, транспортног система, погонских станица и трафопостројења за електронапајање. Радови на пројекту вредном 123 милиона долара званично су почели 23. јануара 2017.


– За годину дана урађено је и испоручено преко девет хиљада, а монтирано је 3.500 тона опреме, рекао нам је Мирослав Ивковић, заменик руководиоца пројекта за повећање производње ПК „Дрмно“.

 

                                    Праћење реализације пројекта

Све активности на монтажном плацу одвијају се под будним оком Координационог тима за праћење и реализацију пројекта, у чијем раду учествују представници ЕПС-а, ЦМЕК-а, ФИДИК-а и извођача радова. Досад су одржана 23 састанка, на којима су разматрана сва питања од значаја за реализацију пројекта монтаже шестог БТО система.

 

–Од укупно 3.115 тона, колико је тежак „Крупов“ багер SchRs 1400, капацитета 6.600 кубних метара чврсте масе на сат, испоручено је 2.650 тона челичне конструкције и друге опреме. Степен монтаже багера је на нивоу од 50 одсто. Када је реч о „Sandvikovom“ одлагачу „PA 200 – 2000“, капацитета 8.500 кубика растресите масе на час, укупне тежине 1.480 тона, испоручене су 1.343 тоне опреме. Степен готовости је на нивоу од 25 одсто, наводи прецизно Ивковић.
Одлично напредују и радови који су у надлежности домаће Компаније „Гоша ФОМ“ из Смедеревске Паланке, а односе се на израду и монтажу опреме за погонске станице и транспортни систем. Од укупно 10.165 тона, колико износи тежина четири погонске станице и опреме за пет километара транспортног система, испоручено је 5.900 тона опреме. Степен монтаже четири погонске станице је на нивоу од 90 одсто. Досад је постављено и 1.500 од укупно 5.000 метара транспортера на изграђеној траси.
– Већ почетком марта кренули су електрорадови, односно монтажа електроопреме на багеру SchRs 1400, а касније ће стартоватии на одлагачу. Сви учесници на реализацији пројекта имају професионални однос према преузетим обавезама и засад нема проблема у реализацији пројекта који треба да се заврши до средине 2019, истиче Ивковић.