У Београду је почео 41. Међународни београдски сајам туризма.  Отварајући манифестацију  којој  је Бугарска земља потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић истакао је  да је Србија у 2018. остварила 1,5 милијарди долара чистог девизног прилива од туризма, те да је тај резултат остварен две године раније него што је планирано Стратегијом развоја туризма и да је то највећа вредност.

                  – Нисмо песимистично прогнозирали када смо радили стратегију. Тај резултат је постигнут тиме што је туризам препознат не само као забава и рекреација, него га државе препознају као индустрију која доприноси економском опоравку земље”, рекао је министар Љајић и нагласио је да резултати постигнути у туризму у Србији нису случајност, те да смо први пут у прошлој години имали изједначен број страних и домаћих туриста, а Србија је на шестом месту у Европи када је реч о посетама туриста што је одличан резултат.

Нећемо стати на овоме, планови за ову годину су врло оптимистични између 3,6 и 3,7 милиона гостију, од чега 1,9 милиона и достизање цифре од два милиона страних туриста”, рекао је Љајић и навео да су постављени циљеви врло реалистични и достижни. – Србија мора да прати савремене трендове у туризму и навике туриста на глобалном нивоу, и да иде у корак са тим навикама. Навика је да млади преко океана све више желе да посете нове, неоткривене дестинације. То је наша шанса, ту видимо прилику за долазак нових туриста, поручио је Љајић.

Нови тренд је, каже, и да туристи желе да имају већи број мањих одмора, такозване – викенд одморе.

-Свесни смо да нисмо дестинација за први одмор, али смо одлична дестинација за други и трећи одмор”, рекао је Љајић и додао се 53 одсто туриста на глобалном нивоу се одлучују на такве видове викенд одмора. Трећа велика промена којој треба да се Србија прилагоди и да јој иде у сусрет јесу велике технолошке промене и дигитализација. Љајић је навео да три четвртине популације имају паметне телефоне и користе интернет током путовања, а да 52 одсто наводи да је важно да имају дигиталног туристичког водича.

– За одлуку туриста где ће се упутити на одмор важна је, каже Љајић, и безбедност дестинације, тако да 49 одсто путника на глобалном нову истиче то као једну од главних мотива за избор дестинације То је такође наша велика шанса, желимо да шаљемо поруку да су регион и Србија стабилни”.

Навео је и да Србија са Бугарском и другим државама некадашње СФРЈ жели да креира заједнички туристички производ и да сви заједно на тај начин пошаљу поруку мира.

-Желимо да сајам доприносе расту глобалног туристичког промета и у региону и да учесници остваре важне контакте за будућност”, рекао је Љајић на отварању сајам који ће трајати до 24. фебруара.

Министарка туризма Бугарске Николина Ангелкова рекла је да је туризма велика шанса за пословну сарадњу међу земљама и за развој економије.

Бугарска и Србија су пријатељи, стратешки партнери“, рекла је Ангелкова и захвалила Влади Србије на посвећености унапређењу заједничког туристичког производа и његовој промоцији.

Министарка Ангелкова поручила је да је туризам кључ економије Бугарске коју је прошле године, наводи, посетило 9,3 милиона туриста.

 

 

Истовремено са 41. Међународним београдским сајмом туризма одржавају се и 10. Међународни сајам вина БеоWине, 15. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕЦА-ОПРЕМА и 15. Сајам сувенира “Види Србију“.

И.В.

Фото: Београдски сајам

Share.

Comments are closed.

Skip to content