У пожаревачкој Основној школи „ Краљ Александар Први“, из ентузијазма, радозналости, знања, вештине и дружења, родила се једна посебна љубав. Љубав према Лего роботици. Кроз године,  та идеја прерасла је у снажан тим талентованих ученика који су се пењу на пиједестал у лего изазовима. Ова деца у последње три године пуне школске ормаре пехарима.

На недавно држаном Лего такмичењу у Пожаревачкој гимназији Краљеви ђаци освојили су прво место за најбољи Робот дизајн.

Тим ученика ове установе прошле године освојио прво место за Иновативни пројекат, што их је одвело на даље такмичење у Словенију, где су,  од стране других екипа, проглашени за екипу која је ширила најпозитивну енергију, а одликовала их је добра комуникација и тимски рад. Такође, пре две године, овај тим је освојио пехар за Основне вредности.

Екипу Лего  „Kings“ ОШ „ Краљ Александар Први“ чинило је осам ученика, од петог до осмог разреда и два дечака која су се прошле године били такмичари ове школе, а сада већ средњошколци.

Заслуге за успех иду и наставници математике,  ментору на такмичењу, Марији Костић, као и помоћници директора Наташи Николић Гајић, које  вредно раде и припремају децу за ово такмичење.

Костић истиче да је тема овогодишњег такмичења била Океан, те да се такмичење састојало из  четири категорије: Робот игра, Робот дизајн, Иновативни пројекат и Основне вредности.

-Ове године смо се више усредсредили на  Робот дизајн и програмирање. Робот се програмира на рачунару, на њиховој платформи, у скречу. Програмирани кодови  се пребацују у робота и он на основу тога како га програмирате извршава мисије, објашњава Костић.

Николић Гајић истиче да се нада да ће наредне године освојити награду и у Робот игри, те тиме освојити све награде које на овом  такмичењу постоје.

-То је једини пехар који нам недостаје за освајање све четири категорије. Поносна сам што је наш тим сада освојио прво место за Робот дизајн. Мислим да је то једна од најтежих категорија, где мора добро да се испрограмира робот и направе кодне листе. Похвалила бих наше ученике  у излагању иновативног пројекта, што изискује додатну елоквенцију. Без и мало скромности, могу рећи да су деца била савршена у одбрани. Није лако изаћи испред комисије и жирија и причати о алгама из океана. Што се тиче иновативног пројекта, наш се звао „Пчеле океана“. Пронашли смо пчеле које живе под водом , то су мали ракчићи, величине 3 мм, који имају исту функцију као на копну, рекла је Николић Гајић.

ПРИЈАТЕЉСТВА ЗА ЦЕО ЖИВОТ

Током вишемесечних припрема, тимови уз подршку својих ментора, развијају технички и креативни одговор на изазове, које ово такмичње доноси.

Марко Тепавац, ученик осмог разреда, истиче да се нада да ће он бити један од ментора наредне године на такмичењу.

-За ово такмичење смо се припремали колико смо били у могућности.Трудили смо се да максимално своје слободно време усмеримо на припрему. Само такмичење је прошло супер. Поучени искуством које нас прати у претходне две године, знали смо шта нас чека. Судије, организатори  и учесници били су пуни позитивне енергије, рекао је Тепавац.

Ђорђе Трајковић, ученик осмог разреда, истиче да се њему посебно свидела атмосфера која је владала на такмичењу, те да су сви били „пуни“ позитивне енергије.

-Што се тиче самог такмичења, често смо мењали и додавали неке нове делове. Како је ко имао бољу идеју ми бисмо то испробавали. Тестирали смо све и на крају користили робота који је најбољи, казао је Трајковић.

Ива Кочев, ученица осмог разреда, истиче да није пуно учествовала у роботу генерално, већ је била подршка и неко ко је помогао око иновативног пројекта.

-Много сам поносна на наш тим, посебно на моје осмаке. Ми и поред обавеза око пробног и завршног испита, нашли смо времена да се уклопимо и да заједничким снагама освојимо прво место.  Најбитније од свега ми је, што сам за ове три године колико учествујем у овоме, стекла пријатеље за цео живот, рекла је Кочев.

       И.Радоњић

 

 

Leave A Reply