У Музеју Северне Рајне Вестфалије у Диселдорфу, отворена је колективна изложба у оквиру које је изложено 130 уметничких радова, 34 међународна уметника и уметница.
Изложбена поставка пружа широк увид у уметничке токове током прве половине 20. века.
Љубитељи уметности ће до 15. фебруара наредне године уживати у сликама, цртежима, фотографијама, скулптурама, филмовима, публикацијама и архивским материјалима, који сведоче о богатству идеја и експерименталних приступа тог времена.
Посебан значај лежи у чињеници да су дела Милене Павловић Barilli (1909 – 1945), једне од најзначајнијих српских уметница модернизма, постављена у самом центру поставке. Њене слике изложене су заједно са радовима немачког сликара Макса Ернста (1891 – 1976), белгијског сликара Ренеа Магрита (1898 – 1967), као и цртежима француског уметника Жана Kоктоа ( 1889 – 1963). Тиме је створен јединствен дијалог између различитих визија имагинарног, симбола и формалних избора, показујући како је Милена равноправно учествовала у међународним уметничким струјама свог времена.
Међу уметницима заступљеним на изложби, поред осталог, налазе се значајна имена европске и америчке уметничке сцене: амерички модернистички сликар Бофорд Делејни (1901 – 1979), немачка сликарка Жана Мамен (1890 – 1976), мађарски уметник Антоан Принер (1902 – 1983), француска уметница Луиз Жанин (1893 – 1997), затим британска сликарка Глук – Хана Глукштајн (1895 – 1978), британска уметница Марлоу Мос (1889 – 1958), америчка сликарка Ромен Брукс (1874 – 1974), француска сликарка Мари Лоренсен (1883 – 1956), холандска сликарка Јакоба ван Хемскрк (1876 – 1923), немачка уметница Хана Хох (1889 – 1978).
Изложба у Музеју Северне Рајне Вестфалије није само пресек уметничких достигнућа, већ и прилика да се сагледа начин на који се кроз уметност обликовао имагинарни простор Европе и Америке између 1900. и 1950. године.
Централна позиција Милене Павловић Barilli у оваквом контексту, потврђује њен значај у историји европске авангарде.