Александра Николић, матуранткиња је друштвено – језичког смера Пожаревачке гимназије. Реч је о девојци  која је добро организована, одговорна, комуникативна и увек спремна на сарадњу. Приземна, али одлучна особа која зна шта жели. Увек спремна за нова сазнања и искуства. По њеним речима мало је традиционалан тип, који и поред тога ипак верује да не постоји посао који је мушкарац урадио, а да жена не може једнако добро да га уради. Своје мишљење изражава јавним ставом, али и поштује туђе. Сматра да у животу можемо да урадимо све што пожелимо ако смо довољно упорни и вредни.

Током школовања у Пожаревачкој гимназији била је члан драмске секције и са представом „Муђулушко благо“ освојила у Крагујевцу друго место на државном такмичењу док је на међународном такмичењу у Лебану са истом представом освојила прву награду. Такође, као члан хора освојила је бронзану медаљу на међународном такмичењу хорова у Прагу и прво место на државном такмичењу хорова у Новом Саду.

Професорка социологије, Ана Трајковић рекла је о Александри:

– Александра је, пре свега, лепо васпитана, зрела, одговорна и свестрана особа. Показала је велико интересовање за актуелна дешавања у друштву, као и жељу да сазна и научи. Сваки задатак и изазов је успешно и са лакоћом решавала. Веома је дружељубива, сјајан тимски играч, спремна да саслуша друге, али и да аргументовано брани своје ставове. Ученица коју сам од првог дана препознала као важну карику у групи подстиче, помаже, организује. Поседује самоувереност, сталоженост, поштовање, како према професорима тако и према својим вршњацима. Својим ставом, ведрином и лакоћом у раду надахњује и остале око себе. Желим јој пуно успеха у даљем школовању и да је убудуће покрећу ведар дух, жеља за знањем и упорност.

Омиљени школски предмети су јој историја, психологија и музичка култура,  а поред тога занимају је и хомеопатија и нутриционизам. Историја је нешто без чега нема будућности и сматра да је неопходно да познајемо историју свог народа да бисмо напредовали. Са друге стране психологија  проучава психички живот и понашање људи. Ова научна дисциплина код нас је још увек недовољно истражена и има још много простора за истраживање и испитивање и због тога јој је посебно изазовна, али и због чињенице да може побољшати квалитет живота људи. Планира да упише психологију и да се поред тога током студија посвети усавршавању немачког језика. 

Воли да чита историјске књиге и књиге написане по истинитим догађајима. Прати садржаје који се тичу фитнеса и здравих стилова живота. 

Редовно тренира, a донедавно је тренирала одбојку за градски клуб „Млади радник“. Одбојку је играла и за школски тим и том приликом освојила је две године за редом прво место на окружном такмичењу и друго на међуокружном.

Професорка историје, Ана Влајовић рекла је о Александри:

– У одељењу, у коме је Александра привела крају своје гимназијско образовање, има много вредних и амбициозних ученика. Међутим, она је брзо скренула пажњу на себе својом свестраношћу и умећем да, барем је тако изгледало посматрано са стране, са лакоћом испуњава  школске обавезе. Није јој било довољно да се бави само усвајањем знања из историје, већ је морала пре свега да разуме догађаје и процесе из прошлости, а посебно су је занимале историјске личности и мотивисаност њихових поступака. Верујем да ју је то инспирисало да за матурски рад истражује прегалаштво Дијане Будисављевић на спасавању српске деце из логора у Јасеновцу у току Другог светског рата.  Александра је већ формирана личност, самоуверена, сигурна у себе и своје квалитете. Сигурна сам да ће у даљем раду имати успеха, јер је марљива, предана послу и упорна, а то мора да да добре резултате.

Повремено свира флауту, воли да гледа филмове и слуша музику. Када има слободно време воли да кува и испробава нове рецепте, како здраве, тако и традиционлане. Воли боравак у природи, јер је мотивише и дају додатну енергију за рад.

Александрина мајка, Ивана Николић рекла нам је да се њена ћерка још од малена бавила балетом и да је још тада показивала такмичарски дух који се одразио и током школовања. Историја је била доминантна област у основној школи,  а љубав према психологији јавила се током средње школе. Спорт и фитнес постали су њен стил живота.

У Пожаревачкој гимназији упознала је много различитих људи и схватила лепоту различитости како у промишљању тако и у ставовима. Верује да ће њени вршњаци  изабрати прави пут и бити успешни студенти. Гимназијски дани за Александру  представљају лепо искуство у ком је пронашла себе.

Марија Костић

школски педагог

Share.

Comments are closed.

Skip to content