Вукашин Поповић је матурант друштвено – језичког смера Пожаревачке гимназије. Младић тихе и повучене природе, али бритког ума и борбеног срца. Увек ту да помогне другима и да се бори за оно у шта верује. Обожава да чита, нарочито епску фантастику. Осим што чита, воли и да пише песме и  надимак му је Песник. У намери да једног дана и сам постане писац своје слободно време користи за писање свог епа. Заљубљеник је у дела Џ. Р. Р. Толкина и сматра их заслужним за своја интересовања при писању епске фантастике и поезије која је прати. Занимају га различите културе, религије, начини споразумевања и начини живота у њима. Ужива у проучавању народних прича и легенди. Право и закон су му такође једне од омиљених тема за разговор и увек је спреман да о њима научи нешто ново. Најдражи школски предмети усклађени су са природом његових интересовања и то су енглески језик, географија, историја, социологија и психологија. У њима воли отвореност, блискост и релевантност материје која се учи са свакодневницом. Вукашин сматра да је у садржајима школских предмета важно да буду примењиви и корисни у свакодневном животу и да су у супротном непотребни и не треба да буду обавезни. Утицао би на то да у 21. веку нове ере одбацимо архаичне сепарације међу ученицима различитих полова, култура и раса. Грађанско васпитање по њему би требало бити обавезно за све ученике бар током једне школске године, јер га сматра есенцијалним за будућност сваког младог човека.

Ана Трајковић, професорка социологије рекла је о Вукашину: 

-Вукашин је показао велико интересовање за предмет, познавање актуелних дешавања у друштву и жељу да ради на себи. Свестраност, добра енергија и одлично предзнање које поседује су само неки од његових квалитета, али бих посебно издвојила истрајност и континуитет у раду. Сваком задатку приступа веома одговорно, темељно, не штеди се и са осмехом на лицу решава све изазове пред собом. Одличан је тимски играч, спреман да покрене групу и да је води. А то ради са таквом лакоћом. Због тога је и цењен међу својим вршњацима, као и међу професорима. Желим му пуно успеха у даљем школовању, да задржи свој истраживачки дух, креативност и ведрину. А жеља за знањем и упорност да га увек подсећају да цени и негује праве вредности.

Током гимназијских дана био је члан драмске, рецитаторске и новинарске секције. Био је члан редакције школског часописа “Развитак”, у ком су објављене његове приче и песме на енглеском језику. Такмичио се из српског и енглеског језика и географије. Учествовао је у школским манифестацијама и приредбама. 

Вукашин би волео да студирање настави у Америци, и да једног дана буде учен човек који би могао бити професор на неком од угледних страних факултета или се бавио амбасадорским радом при Уједињеним нацијама. 

Наташа Берић и Ивана Јанковић Коцић професорке енглеског језика, о Вукашину су рекле: 

-Због природе предмета какав је енглески језик, обе смо биле у прилици да са Вукашином водимо занимљиве и инспиративне разговоре. Вукашин је своју креативност испољио у својој оригиналној поезији на енглеском језику, а зрелост и прилагодљивост учешћем у програму FLEX за размену средњошколаца. FLEX му је пружио прилику да, непосредно пре пандемије, проведе школску годину као ученик на размени у Америци. Код Вукашина су високо развијени аналитичност и критичко мишљење. Сјајан је у писменом и усменом изражавању, веома духовит и поседује изузетну општу културу. Привилегија је радити са овако изузетним и амбициозним младим људима какав је Вукашин.

Вукашинов отац Јовица Поповић рекао нам је да његов син истрајан, знатижељан и марљив. Свестан је својих успеха и тежи још већим. Показује велику жељу и интересовање да овлада новим вештинама и спремно приступа новим изазовима. Обожава стратегију и друштвене игре. Истрајан је у свом науму да макар за делић учини свет бољим. 

Успомене које је стекао у Пожаревчкој гимназији не само да ће памтити целог живота, већ ће и својој деци причати о њој, која ће нада се, са истом ватром у срцу гледати на ту мали средњу школу у Улици Симе Симића.

Марија Костић школски педагог

Share.

Comments are closed.

Skip to content