Узимајући у обзир последице мајских трагедија, а у циљу обезбеђења континуитета у образовно – васпитном раду, Министарство просвете је свим школама прошле седмице упутило Смернице за организацију и реализацију образовно – васпитног рада у основним и средњим школама у новој школској години са посебним нагласком на унапређивање васпитног рада са ученицима.
Према наводима из саопштења министарства, основни циљ образовно – васпитног рада у школској 2023/2024. години представља развој позитивних људских вредности код ученика и унапређивање односа заснованих на међусобном поштовању, сарадњи и солидарности уз уважавање различитости. Смерницама су предвиђене следеће активности:
- Први наставни дан организовати кроз разговор са ученицима како би се упознали са планом рада и покренули заједнички разговори са свим актерима школског живота;
- Tоком прве наставне недеље организује се тематска настава, са радионицама и другим активностима усмереним ка неговању емпатије, вредностима међусобног поштовања, сарадње и солидарности, уз уважавање различитости;
- У другој наставној недељи наставници треба да спроводе иницијално процењивање у оквиру појединачних предмета, програма наставе и учења и врше даље планирање образовно – васпитног рада у складу са резултатима иницијалног процењивања;
- Школе су у обавези да годишњим планом предвиде самовредновање рада у областима квалитета – Подршка ученицима i Eтос (општа атмосфера у школи – толеранција осећај заједништва, добри међуљудски односи, осећај безбедности, брига о ученицима, партнерство са родитељима, добра комуникација…) Самовредновање ће се реализовати у првом полугодишту како би спровођење акционог плана унапређивања Подршке ученицима и Етоса спровели почетком и током другог полугодишта;
- Током септембра спровешће се и процена адаптације за ученике петог разреда основне школе и првог разреда средње школе, на нову средину;
- Завод за унапређење образовања и васпитања у складу са циљевима образовно – васпитног рада у новој школској години, креирао је нову слободну наставну активност за ученике од петог до осмог разреда основне школе – Врлине и вредности као животни компас;
У средњим школама посебна пажња биће усмерена на изборне програме којима ће се подржати развој позитивних људских вредности;
- До краја првог полугодишта школе ће заједно са ученицима и родитељима креирати идентитет – мото тако што ће се дефинисати заједничке вредности, очекивана понашања и исходи у складу са утврђеним идентитетом. Током школске године пропагираће се и охрабривати понашања ученика, наставника и родитеља према дефинисаном идентитету школе, а он ће се континуирано обогаћивати и промовисати како у настави тако и ван школе.