Анђелија Јовић је матуранткиња природно – математичког смера Пожаревачке гимназије. Реч је о девојци која је изузетно радознала, свестрана и енергична. Не постоји област у коју није зашла и коју барем мало није открила, истражила својом упитаношћу. Авантуристички оријентисана ужива у природи и труди се да буде више присутна у стварном него у виртуелном животу. Уз све то прате је друштвене и комуникативне вештине, ведрина и посвећеност. Спремна је да помогне али и да помоћ затражи. Породица и пријатељи су јој приоритети и те везе посебно негује и брине о њима. 

Живи свет је одувек интересовао и сама помисао на његову комплексност је застрашује али у исто време и фасцинира. Разумевање основних принципа који омогућавају живот причињавају јој велико задовољство. У фокусу њених интересовања су биологија и хемија, а одмах за њима и филозофија. Допада јој се што све три науке проучавају живот на различите начине и повезују га у једну целину. Као гимназијалка учествовала је на Републичким такмичењима из биологије, а недавно је и уписала Интеранционални факултет Constructor University у Бремену, у Немачкој, смер биохемија и ћелијска биологија. Привлаче је истраживачки и лабораторијски рад, а генетичко инжењерство јој је одувек деловлао занимљиво и мисли да ће то бити њена професија у будућности.  

Професор биологије Душан Радовановић рекао је:

 – Анђелију Јовић сам упознао када сам први пут крочио у њихову учионицу 2020. године и током три године рада у њиховом одељењу имао сам прилику и могућност, али и велико задовољство да посматрам и пратим Анђелијин константан развој, напредак и сазревање како кроз саму наставу тако и кроз припрему за такмичења из биологије и рад у школском оркестру. Анђелију краси интелигенција, истрајност, организованост, интуитивност и радозналост, рекао бих и авантуристички дух који јој дозвољава да се са лакоћом ухвати у коштац са великим бројем школских обавеза које изврши у целости, са ведрином и полетом, дајући им лични печат, при том не скидајући осмех са лица. Када имате ученика као што је Анђелија, чија бритка интелигенција, шаљив и неспутан карактер и искрена доброта сијају попут јарког пламена, онда и посао наставника делује лакши, а ја ове редове остављам са доминантним уверењем да ће се Анђелијин пламен тек разгорети пред изазовима у годинама које наилазе и које су пред њом.

Осим природних наука Анђелија ужива и у писању есеја те је ове године у марту била представница школе на 14. Српској олимпијади филозофије 2024. Такмичила се и из енглеског језика, а у међувремену је стекла Кембриџ сертификате и положен Ц1 и Б2 ниво. За француски језик, такође, има сертификат ДЕЛФ 2. Тренутно учи шпански и немачки језик. Ужива и у читању, а омиљени жанрови су јој скандинавски трилери и криминалистички романи али и класици, филозофске књиге и популарна психологија. Редован је члан Ансамбла Пожареваче гимназије у ком свира виолончело. Током гимназијских дана играла је фудбал, кошарку и пливала за школски тим. Ван школе тренирала је и ватерполо, а њена велика љубав је планинарење. Посебно се истакла волонтирајући на различитим манифестацијам у школи и ван ње. Воли да путује и да иде на Еразмус пројекте са којима је обишла Летонију, Малту и Шпанију. У Истраживачкој станици Петница похађала је семинар који је осмишљен за ђаке који су процењени као изузетни за више различитих дисциплина, под називом Подаци око нас, Увод у науку.

Професор филозофије Милош Јеремић рекао је: 

– Поред доказаног талента за природне науке, Анђелија има широк спектар интересовања за различите области филозофије и хуманистичких наука. Посебно је заинтересована за корелацију између природних наука и друштвених прилика. Ово њено интересовање се не завршава на теоријском разматрању, њен став према животу је проактиван, укључује се у различите пројекте усмерене унапређивања услова живота у локалној заједници. Такође, успешно развија свој таленат за академско писање. Посебно фасцинира њена предузимљивост, самосталност у раду и висок ниво метагокнитивних способности.

Анђелијини родитељи, Јасмина и Зоран, кажу да је похвале и изазови подстичу и мотивишу али и да неуспех прихвата веома прибрано и да се  тада још више труди и ради како би резултат био што бољи. Одмах приступа решавању проблема, не одлаже их и тражи савете и помоћ релевантних чиниоца. Похвале јој пријају и вуку је за даљим напредовањем. Обзиром на бројне активности родитељи јој пружају и логистичку подршку како би све своје обавезе у којима ужива испунила на време.

                                                                                                  Марија Костић, педагог

Share.
Leave A Reply

Skip to content