Дамјан Вучковић матурант је Пожаревачке гимназије на природно – математичком смеру. Себе би описао као интровертну особу која више воли мање групе и друштва које добро познаје, јер му то даје осећај сигурности и припадања. Осећајан је и добро користи логику. Поседује широк опсег вештина које је развио до завидног нивоа, а када га нешто стварно занима упија знања као сунђер. Његова мајка Јасна Цвејић описује га као интелигентног, амбициозног, креативног, одговорног и вредног младог човека. Занимају га разна питања о свету којим смо окружени. Сматра да за већину тих питања није довољно информисан и свакодневно трага за њиховим одговорима. Воли да сазнаје о људском уму и верује да би човачанство више требало да се бави тим проблемом.

Дамјан воли да учи сам, али драже му је када са неким може да размени информације кроз дискусију и да нај тај начин употпуни знање. Такав начин учења не помаже му само да научи већ и има утицај и на његову самоувереност. Омиљени школски предмети су му математика и физика. Све више увиђа да су то јако битни предмети, нарочито математика, којом се, по његовим речима, може описати цео свет. Математику чини мноштво формула које се могу применити у свим гранама науке. Физика му са друге стране омогућава да проучава начине на који се тела крећу и како функционишу, што  му је веома интереснатно и потребно. Такође, воли стране језике, информатику и психологију. Са оним што га занима и интересује, воли да експериментише, воли да то подешава и мења. Најбоље учи уз шољу топлог зеленог или црног чаја читајући књигу. Подвлачи, преписује и визуелно представља оно што учи. Радо би у школски систем данашњице интегрисао технологију данашњице како би учење било представљено у окружењу најближем овој генерација ђака, са пуно слика и посматрања огледа, јер би  коришћење више чула током процеса учења, по његовом мишљењу, могло да направи драстичну разлику.

Професорка физике, Зорица Алексић рекла је о Дамјану: 

-Дамјану предајем физику четири године. Од самог почетка издвојио се као ученик строги индивидуалац, али са много разумевања за своје другаре. Пребистар ум могао се препознати по оригиналним решењима физичких предмета и његовој склоности у сваком погледу и осмеху. Врло маштовито и креативно, са доста уметничког дара, направио је најлепше презентације о занимљивим физичким феноменима. Тако је потврдио да је физика уметност, а уметност помало физика.

Дамјан је учествовао на државном такмичењу из математике у трећем разреду гимназије, а ускоро га и као матуранта очекује исти ранг такмичења који ће бити одржан у мају месецу текуће године.

Дамјан је као члан драмске секције Пожаревачке гимназије, са којом је наступао у Крагујевцу и Лебану, освојио другу награду на државном и прву награду на међународном такмичењу драмских секција средњошколаца за представу ,,Међулушко благо’’  У школској манифестацији поводом обележавања Шекспирових дана био је наратор и остаће запамћен као веома оригиналан и аутентичан у приказу Шекспирове личности.

Дамјан има уметничке хобије којима је веома посвећен. Црта, слика, а уз њих и програмира. Родитељи га у томе подржавају обезбеђујући му додатну литературу из области које га занимају. Верује да би своје пријатеље могао да подучи и пренесе знање из тих области. Не гледа много телевизију. Воли фантастику, чита ,,Харија Потера’’ и ,,Хобита’’. 

Одељењски старешина и професорка математике Миланка Мојсиловић рекла је за Дамјана:  

-Дамјан је једна од сингуларности и као број 1 – будућа тачка недогледа. Почетак са њим је носио вео тајновитости и осећање изазова. Систематичан и доследан увек, са већ снажно структуираним знањем, критичким погледом – само свој, а опет поштован и вољен у одељењу. Кажу да математика није хуманистичка наука, али Дамјан јој даје и ту димензију. Он види уметност и у бројевима и у коду. Да, у њему је садржана та дуалност да кодом и бројем ствара уметност. Дивно је бити најбољи и тада си број један, али бити јединствен је још боље, јер си тада једини.

Планира да упише Електротехнички факултет у Београду и да се једног дана бави прављењем видео игара, самостално или као део неке велике компаније. То је нешто што би увезало његова интересовања, јер ту има и математике и уметности који чине да се Дамјан осећа испуњено.

Пожаревачку гимназију доживео је као место  где је срео и упознао пуно различитих људи, али са интересовањима која су слична његовим и као место где се много тога у његовом животу сложило.

Share.

Comments are closed.

Skip to content