Данило Миловановић је матурант природно – математичког смера Пожаревачке гимназије. Марљив, упоран и активан младић кога интересују природне науке, првенствено математика и физика, али и програмирање. У тим предметима допада му се то што нема места за различита тумачења. Задатак може бити тачан или не. Са друге стране са релативно мало веома једноставних појмова може се закључивањем доћи до веома комплексних тврђења.

Данило је током гимназијских дана у Истраживачкој станици Петници био полазник у оквиру семинара примењене физике и електронике и имао је прилику да се самостално бави дигиталном обрадом слике и машинским учењем, што му се веома допало. Такође, био је и полазник семинара математике, јер га занима и решавање математичких и програмерских проблема у којима је потребно смислити ефикасно и „лепо“ решење.

 Најчешће учи сам, али и често  о проблемима и задацима воли да дискутује са својим оцем, старијим братом и са пријатељима који имају слична интересовања. Најефикаснији је када  учи одморан, када нема притиска и када може нечему слободно да се посвети, без временских или других ограничења. Током школовања у гимназији учествовао је на свим општинским и окружним такмичењима из математике, а два пута се пласирао на државно такмичење. Почетком маја ове године, као матурант, имаће прилику да на државном такмичењу оствари још један добар резултат. Прати и посебно би издвојио научни часопис „Тангента” у коме често проналази интересантне проблеме и решења истих. Често чита стручну литературу везану за области које га занимају како би научио нешто више.

Бојана Рачић, професорка рачунарства и информатике, рекла је о Данилу:                 

-Данило Миловановић је млад човек изузетних способности, великог спектра знања и посебног интересовања за математику, физику и програмирање. Од првог разреда је показао изузетну креативност у решавању проблема програмских језика, увек са питањем може ли брже, другачије. Као члан секције за роботику у Пожаревачкој гимназији допринео је својим знањем и интересовањима развоју роботике у нашој школи. Данило је три године био полазник ИС „Петница“ на семинару математике и примењене физике и електронике, што је имало велики утицај на његова интересовања данас за Python програмски језик и дигиталну обраду слика. Одликује га критички начин размишљања, способност импровизације, алгоритамски начин решавања проблема и способност сналажења у новонасталим ситуацијама.  

У Пожаревачкој гимназији био је у прилици да научи много тога из области које га интересују и упознао је много младих са којима дели интересовања.

Све четири  године похађања гимназије био је члан секције примењене физике и електронике (роботике).  Осим ИС Петница, Данило је и члан Нaучно –инжењерског центра ,,PFE”. Активно се бави математиком, али и програмирањем. Сматра да би своје вршњаке могао да научи физику, матемaтику и програмирање у програмском језику Python.

Ивана Барлов, професорка  математике рекла је о Данилу:

-Данило је веома позитивна особа, ретко кад га виђам без осмеха на лицу. Духовит је, радознао, вредан, одговоран. Занима га математика и има веома изражено логичко резоновање па са лакоћом приступа решавању проблема. Има оригиналне идеје и истрајан је у ономе што ради, лако усваја нова знања. Редовно је учествовао на математичким такмичењима и често имао запажене резултате. Велико ми је задовољство што сам имала таквог ђака. Сигурна сам да ће имати пуно успеха у даљем школовању.

У слободно време, Данило воли да свира гитару, вози бицикл, диже тегове и гледа филмове. Ужива у дружењу и изласцима са пријатељима. Прати  ,,24 минута са Зораном Кесићем“, ,,Утисак недеље“ и „Њуз“ подкаст. Себе види као студента Електротехничког факултета у Београду, а касније како решава озбиљне програмерске проблеме у некој великој фирми.

Данилов отац Драган Миловановић рекао нам је да Данило увек даје све од себе, да га изазови мотивишу да још више ради. На своје успехе је поносан, али и из неуспеха црпи снагу и прилике за даље стицање нових знања. Отац  га је увек подржавао, набављао му додатну литературу као што су математички часописи и збирке и усмеравао и предлагао активности.  Истом преданошћу трудио се и да додатно мотивише његова интересовања које је сам развио. 

Марија Костић, школски педагог

Share.

Comments are closed.

Skip to content