ПОЖАРЕВАЧКА ГИМНАЗИЈА –ИЗАЗОВ ДАРОВИТОСТИ
ЈОВАНА СТОКИЋ и ИВАН ФИЛИПОВИЋ
ИВАН ФИЛИПОВИЋ рођен је 17. јула 1997. Године. Сада је ученик четвртог разреда природно-математичког смера у Пожаревачкој гимназији. На такмичењу из математике „МИСЛИША“ добио је похвалу на државном нивоу у трећем разреду гимназије. Исте године успео је да пређе границе Републике Србије и учествује на међународном такмичењу из географије, на Балканијади где је освојио треће место. На такмичењу је показао добро познавање енглеског језика пошто је то био језик комуникације за такмичаре.
Иван у учењу остварује изузетан успех из природних наука. Посебно га привлаче математика, хемија и географија јер омогућују да самостално ради и решава разноврсне проблеме. Родитељи истичу да ученик воли истраживачки рад и да показује „интересовање за нова сазнања“. Вредан је и предан раду, широких интересовања. Интересују га нове ствари, па школско градиво допуњује информацијама до којих дође истраживањем по интернету или на неки други начин. Волео би да је у школи „више практичног рада и мање сувопарног учења“. Родитељи сматрају да сложенији садржаји подстичу његову мотивацију и веће ангажовање.
Уз учење привлачи га спорт, посебно стони тенис. Члан је Стонотениског клуба Пожаревац, и учесник на такмичењима.
Себе види као вредног и успешног студента фармације, а развој каријере сфери научно-истраживачког рада у фармацеутској лабораторији.
ЈОВАНА СТОКИЋ рођена је 1. септембра 1997. године. Сада је ученица четвртог разреда природно-математичког смера у Пожаревачкој гимназији. Током школовања у Пожаревачкој гимназији показала је изузетну способност за учење и разумевање наставног градива, као и жељу за додатним сазнањима. Посебна област њених интересовања је биологија. Била је такмичар и на Државном такмичењу из биологије освојила је треће место у другом разреду.
Воли да учи хемију, биологију и филозофију и то оно што је интересантно. Посебно је привлаче језици, нарочито енглески језик. За своју технику учења каже следеће: „Волим да подвлачим фломастерима и да представим лекцију кроз табелу или цртеж. Волим да користим што више боја и цртежа док учим, то ми помаже да повезујем градиво“. Открива нам да је један од предмета који воли физичко васпитање и то због кошарке и гимнастике. Привлачи је и учење знаковног језика.
Учествовала је на различитим, веома разнородним такмичењима: рецитовање, тенис, аикидо, балет, биологија, хемија, српски и француски језик, гитара и хор. Члан је хора у Музичкој школи „Стеван Мокрањац“ у Пожаревцу, а има занимљив хоби да прави честитке, сецка, лепи, боји.
Себе описује као друштвену, радозналу, упорну и тврдоглаву особу. Родитељи су још уочили да је „искрена, поштена, радна, скромна и паметна“ и да има високу унутрашњу мотивацију. И поред тога што брже ради када је сама, воли да ради у групи зато што је мањи притисак и тада „можете да се ослоните на некога ако нешто не разумете“. Открива нам једну занимљивост из гимназијске наставе: „Било је добро када смо спојили енглески и филозофију, па смо гледали филм са енглеским титлом, а то мислим да је јако важно, и након филма смо водили расправу о филозофским питањима из филма на енглеском језику“.
Њена жеља су студије фармације и бављење научно-истраживачким радом.
Живкица Ђорђевић, педагог