2020-07-04T10:06:07+02:00 4. јула, 2020. 10:06 |

До успеха ученика и угледа школе

Стара атинска изрека каже: „Ако обућар лоше направи обућу, није велика грешка, само ће Атињани једне године ићи лоше обувени, али ако наставник погреши у васпитавању, читаве генерације Атињана биће лоше одгојене“.

НА СЛИЦИ: Зоран Глигоријевић, Данијела Жуковски, Ивана Барлов, Миланка Мојсиловић и Владан Гајић

Чињеница да је наставнички позив један од најодговорнијих, можда није присутна у данашњем свету посматрача, али свакако јесте у свести оних који су овај позив изабрали као свој пут.

Посао наставника у нашем друштву подразумева квалитетно образовање, искрену посвећеност свом раду, велику љубав према послу, стално усавршавање и таленат, али и велики ентузијазам.

           Екипа школе на државном такмичењу 2017. године

ПОДРШКА И ОСЛОНАЦ УЧЕНИЦИМА

Од наставника се очекује да буде, не само учитељ, већ и подршка, помоћ и ослонац како ученику, тако и читавој његовој породици.
Школе наше средине светли су примери изузетног рада са ученицима и подршке породици и локалној средини. Период иза нас показао је да и у школама Школске управе Пожаревац влада велика брига и посвећеност раду. Многобројни резултати у раду широј друштвеној заједници су видљиви, али многи остају међу зидовима школа. Овом приликом представљамо рад наставника математике – предмета за који је потребна посебна мотивисаност, како ученицима за учење, тако и наставницима за поучавање.
Као и у многим земљама у свету, и у нашем образовном систему математика је предмет који ученици полажу на крају одређеног циклуса образовања. Резултати ученика на испитима били су, а биће и убудуће, основа за вредновање рада школе и важни су за даље школовање ученика. Та чињеница говори да наставници носе одговорност, како за успех својих ученика, тако и за успех институције у којој раде. Запослени у Пожаревачкој гимназији, свесни те истине, труде се да свако у свом домену наставе највише што може допринесе овим успесима.
Стручно веће професора математике у Пожаревачкој гимназији је један специфичан тим. Чине га искусни професори Зоран Глигоријевић, Данијела Жуковски, Ивана Барлов, Миланка Мојсиловић и Владан Гајић, који су током свог рада били или су сада у прилици да руководе и управљају овом школом. То им засигурно омогућава и помаже да Пожаревачку гимназију и образовни процес виде и креирају на један шири начин.
База рада у овој школи је редовна настава на природно – математичком и друштвено – језичком смеру, а од следеће школске године и у одељењу ученика надарених за информатику.
Наставници посебну пажњу посвећују раду са ученицима који воле математику и желе више од онога што је Планом наставе и учења предвиђено.
Уз организовану додатну наставу, остварују се резултати који ученицима обезбеђују надметања на државним такмичењима у организацији Друштва математичара Србије, Математичког друштва „Архимедес“, и бројних образовних установа. Ученици нижу добре резултате, а школа и град се поносе освојеним наградама.
У оквиру рада свих гимназијских професора је припремна настава за упис на факултете. Иако за наставнике није обавезна они сваке године реализују више од по 40 часова припремне наставе и индивидуалних консултација, што доприноси да ученици уписују жељене факултете.
Математичко друштво „Архимедес“ из Београда је Активу професора математике Пожаревачке гимназије прошле године доделило признање за екипно освојено друго место на 41. Математичком турниру – Екипном првенству средњих школа Републике Србије у математици.
Факултет организационих наука је прошле године доделио Пожаревачкој гимназији Признање за изузетне резултате ученика остварене на пријемном испиту за упис на овај факултет, на коме се управо полаже тест из математике. Захваљујући показаном знању ученика том приликом приликом, Пожаревачка гимназија је 2018. године рангирана међу првих десет средњих школа у Србији.

           Школски тим на турниру средњих школа прошле године

ОДЕЉЕЊЕ УЧЕНИКА СА ПОСЕБНИМ СПОСОБНОСТИМА

Пожаревачка гимназија је ове године верификовала нови смер – Одељење ученика са посебним способностима за рачунарство и информатику. Одељење уписује 20 ученика, који уз завршни, полажу и пријемни испит.
Професори математике у Пожаревачкој гимназији препознали су потребу ученика основних школа, па су током ванредног стања креирали припремну онлајн наставу за основце заинтересоване за овај смер.

  Љубав према учењу и знању

       Признање ФОН-а

-У овом послу пружа се могућност да обликујете један млади ум и усмерите га како да се даље развија. Чињеница је да радимо са младим људима који знају да цене све што им пружамо. Наши ђаци и након завршетка школовања у гимназији често долазе да нас обиђу, поразговарају и поделе са нама своје успехе, захвале се на пруженој подршци. Ти тренуци су суштински разлози због којих се сав труд и уложено време на крају исплате, истиче професорка математике Ивана Барлов.

-Мој допринос у развијању и стицању знања и вештина код ученика, у формирању личности квалитетних особина, је оно што ме увек изнова инспирише свих ових година у раду са децом. Највише се радујем напретку ђака и када их сретнем, када су већ одрасли људи, са великим задовољством разговарам са њима и схватам да сам својим малим учешћем у њиховим животима оплеменио свој живот, каже професор Владан Гајић.

-Образовање је елементарно људско право и зато, као директор мотивишем и подстичем наставнике наше школе да пронађу начин да уложе све своје капацитете  да помогну и омогуће да то право оствари сваки ученик у нашој школи. Нека ентузијазам и професионални однос према раду и у наредним годинама буде покретач за наставнике да генерацијама које долазе развију љубав према учењу и знању, а друштву мотив за сталну бригу о школама, истиче директорка Пожаревачке гимназије Данијела Жуковски.

За припремну наставу пријавило се четрдесетак ученика из целог округа. Пријемни испит подразумева решавање задатака средњег и напредног нивоа из пет области. Професори математике су, заједно са директорком Данијелом Жуковски, свако на свој начин и у свом формату, бирајући по једну од датих области, креирали предавања, припремили задатке и реализовали консултације на начин, који је био прихватљив ученицима основних школа. Пријемни испит положила су 32 ученика који чекају почетак јула, када ће се знати којих 20 се уписује у ово одељење.
Онлајн школска настава на коју су све школе биле упућене током короне, показала је да нагон за стицањем знања ништа не може зауставити. Решење је пронађено и у најтежој ситуацији захваљујући труду професора и наставника. Након завршене онлајн наставе, велики број родитеља упутио је речи захвалности предавачима. Ово истовремено показује да наставнику ауторитет и поштовање од стране ученика, родитеља, локалне средине и струке, не обезбеђује само диплома, већ и компетенције, креативност и професионалан однос према раду.

Р.Р.Н.