2018-05-26T21:57:54+02:00 26. маја, 2018. 21:57 |

Изазов даровитости

Лазар Марковић је  ученик четвртог разреда природно-математичког смера. Током школовања у Пожаревачкој гимназији истакaо се посебним интересовањима за музику и спорт. Учествовао је као спортиста на такмичењима у пливању, на кросу РТС-а и Београдском маратону, атлетици, кошарци. Као музичар, члан Ансамбла Пожаревачке гимназије учествовао је у манифестацијама Фестивала младих, на концертима школе,  приредбама, књижевним вечерима и такмичењима.Свира гитару, хармонику, клавир и по потреби неке ритмичке инстурменте попут кахона.


О себи каже да просто ужива у томе да свира и пева. Од наставних предмета воли психологију, историју, социологију, музичко, физичко васпитање и енглески језик.

Други разред школовања Лазар је провео у Канзасу, у Сједињеним Америчким Државама као стипендиста Америчког Стејт Департмента, на A-Smyle програму, као  ђак на размени. Тамо је био члан школске кошаркашке и атлетске varsity екипе, где је 11 медаља освојио у разним атлетским дисциплинама (скок у вис, трка на 400м, штафета 4×100м, штафета 4×400м). Освојио је треће место на такмичењу Физике на Универзитету Кансаза (Kansas University) и  био је на списку најбољих ученика школе (Principle’s honor roll). Са нама је поделио своје искуство.

-Са обзиром да сам имао среће у животу да искусим два потпуно различита образовна система, један у Србији и један и Америци, могу да кажем да би идеално било да се направи једна паралела, и то у следећем смислу. Прва ствар била би да  Србија усвоји Амерички метод у коме се све више пласира коришћење технологије у настави. Такође би одлично било да се усвоји Амерички систем образовања где се школа прилагођава ученицима, где сами ученици бирају шта ће да уче. Оно што би требало да се задржи је количина градива и квалитет наставе. Тако да би сада деца, уместо 14 предмета по години, имала 7, са истим програмом. На тај начин ће сигурно боље да разумеју оно што уче, и имаће и више времена за те предмете, и самим тим ће томе више да се посвете и да се временом, полако, диференцирају. А што се тиче свестраности и опште информисаности и образовања, постоје књиге и сам интернет са бесконачном количином информација и великом доступношћу.

„Задовољство је бити наставник изузетним младим људима као што је Лазар Марковић.  Лазара красе ентузијазам, динамичност и иницијатива и он као вредан, посвећен и упоран ученик прихвата сваки нови изазов са великим самопоуздањем и одлучношћу. Лазар је показао велики таленат за стране језике, музику, спорт и глуму и као вишеструко талентовани младић је био учесник бројних манифестација на којима је представљао своју школу и град. Као учесник програма размене ученика, Лазар је представљао и своју земљу и провео је годину дана у Америци где је био прихваћен као неко ко поштује различитости, индивидуалност и демократију и као неко довољно јединствен и снажан да може да поставља вредносне ставове. Лазар има свеобухватан поглед на свет и веома је предузимљив, организован и практичан. Аналитичност и интелектуална зрелост овог ученика доприносе стабилности коју он поседује као ученик који је свестан својих квалитета. Овај озбиљни и амбициозни младић ведрог духа чврсто стоји на тлу, зна шта жели и спреман је да се за то бори својим радом и преданошћу”.

Данијела Стојановић, професорка енглеског језика,

одељењски старешина

Члан је музичке секције и школске екипе у кошарци и атлетици у школи, као и Кошаркашког клуба „Пожаревац“  који је ове године  освојио Другу Српску лигу и прешао у виши ранг.  Лазарев хоби је  вожња бицикла, баскет и стони тенис.

Жели да се  бавим трговином и комерцијалом, али не зна да ли ће тако бити и за 20 година.

-Можда се једног дана будем бавио искључиво музиком, а можда будем тренер. Идеално би било када бих се свим тим бавио истовремено.

Живкица Ђорђевић, педагог


Позивамо Вас да својим донацијама подржите реализацију пројекта „Изазов даровитости“. Учествујете у награђивању  ученике изузетних способности. Донацију можете уплатити  на жиро рачун Фондације Пожаревачке гимназије: 180 -1371210037261-07  за пројект“Изазов даровитости“