Огњен Рајић, матурант Пожаревачке гимназије на друштвено – језичком смеру. Гимназијалац која за себе каже да је ведар, дружељубив и који се увек труди да у друштву буде забавна и пријатна атмосфера. Велики је љубитељ историје, проучава је и промишља о њој путем књига и филмова. Огњен је у складу са избором смера у гимназији наклоњен друштвеним наукама и њих лако савладава и учи.
Огњен је током школовања у гимназији био члан драмске секције са којом је освојио другу награду на републичком такмичењу у Крагујевцу 2019. године за представу „Међулушко благо“. Са истом представом на Међународном такмичењу у Лебану освојио је прву награду. Огњен је у другој и трећој години гимназије учествовао и на републичким такмичењима у беседништву. На првом такмичењу освојио је треће место,, за аргументацију и садржај говора за беседу „Спознај себе самог“. Следеће године освојио је две прве награде, за импровизацију на тему „Слика“ , и за естетско – уметничке елементе за беседу на тему „ О чему се не може говорити о томе се мора ћутати“.
Професор филозофије Роберт Стојиловић и професорка српског језика и књижевности Биљана Миловановић Живак:
„Талентовани се издвоје сами. Није им потребно да буду наметљиви, није потребно да се доказују. Међутим, за озбиљан рад, таленат понекад није пресудан. Потребно је да такмичар буде и добар човек. Огњен је већ био зрео човек кад је крочио у гимназију. Веселе и искрене очи, дубок глас, карактер добричине који се чита из сваког покрета, хода, начина на који се формира мисао и изговара реченица; умереност и култура. Рођени беседник! У овом свету се броје успеси. Записују се у годишњаке, новине, дипломе. Када смо се договарали поводом овог текста, нисмо били сигурни у којој је категорији Огњен победио и шта је тачно освојио. Неки од нас броје осмехе, захвалност, доброту и поштовање.“
У школи је Огњен осим историје волео да учи и географију и филозофију због занимљивости и тема о којима се може дискутовати, промишљати и беседити. Огњен верује да би и своје вршњаке могао научити како да држе јавни говор и дикцији. У школе би увео пројектну наставу и волео би да се више посвети пажња националној историји.
Од литературе највише воли да чита психолошке књиге које се баве искључиво људским умом. Прати History channel и National Geography. На интеренту су му најдражи Youtube и Pinterest.
Будући студент Правног факултета у Београду себе види као успешног студента са високим просеком као и да једног дана буде високо котиран у правосуђу.
Професор историје и одељенски старешина Ивана Маринковић:
“Ученик друштвено-језичког смера…ово би вероватно била и најважнија одредница и сам почетак мојих пар реченица о Огњену Рајићу. Било је потребно време да Огњен сазри као ученик друштвеног смера. Признаћу и мени је било потребно време да бих га видео као ученика изузетног талента, дара за сцену, непогрешиве дикције, сјајног осећаја за иронију и фантастичног смисла за хумор. Добра ствар разредног старешинства је та што растете заједно са својим ученицима. Све ове горе наведене карактеристике су заиста неопходне ученику да би освојио прво место на државном такмичењу у беседништву, ученику који је играо једну од главних улога у вишеструко награђиваној представи, али оно што је још важније, биће од користи и будућем студенту права и потоњем познатом адвокату.“
Огњенова мајка, Биљана Паповић је за свог сина рекла да врло одговорно и са задовољством приступа сваком задатку. Када у нечему не успе буде му криво, али увек из тога нешто научи и наставља да ради на себи. Често разговорају и ако га нешто мучи труди се да га растерети или подели са њим терет. Огњен радо прихвата похвале, али се никада не понаша уображено и уме да прихвати сугестије. Пожаревачку гимназију види као институцију која ће изнедрити бројне одговорне и академске грађане.
Марија Костић, школски педагог