Изградња Пристаништа „Костолац“ напредује у складу с планом. Повољни временски услови ове зиме максимално су искоришћени и до сада је завршено 75 одсто планираних хидрограђевинских радова.

            − У току су завршни радови на конструкцији кеја и припрема се терен за монтажу велике кејске дизалице са источне стране, која је ближе Дунаву. На другој страни Пристаништа, у правцу Термоелектране „Костолац А“, припрема се терен за монтажу хале, рекао је Ненад Марковић, директор за производњу енергије „ТЕ-КО Костолац“.

               Хала је метална и производи се у погонима извођача радова. Крајем фебруара почели су и радови на великој приступној и обилазној саобраћајници око пристаништа.

              − Грађевински радови на Пристаништу приводе се крају, а онда следи монтажа машинске опреме. Опрема која је потребна извођачима пристиже баржама и бродовима, тако да је пристаниште већ почело да функционише и има своју намену, истиче  Марковић.

 

Капацитет Пристаништа

         На годишњем нивоу, са Пристаништа „Костолац“ отпремаће се 157.000 тона сувог пепела, 105.000 тона гипса, који настаје као нуспроизвод система за одсумпоравање у ТЕ „Костолац Б“. Претовариваће се и 50.000 тона за „ТЕ-КО Костолац“, као комадни, генерални терет који се допрема реком, а даље ће се отпремати друмским транспортним средствима до предвиђене локације.

 

               Радове изводи конзорцијум који чине београдске фирме „Аквамонт сервис“ и „Хидротехника – хидроенергетика Јужна Бачка“ из Новог Сада и смедеревски „Томи трејд“. Радови су започети половином марта 2017. и Пристаниште ће испуњавати највише европске и светске еколошке стандарде. Вредност изградње Пристаништа „Костолац“ је око 16 милиона долара. То је један од пет пројеката прве фазе кинеског кредитног аранжмана.

                                                                                                                     Р.Н.

Comments are closed.