Јана Војводић је матуранткиња природно–математичког смера Пожаревачке гимназије. За себе каже да је сталожена и одговорна особа, дружељубива и увек спремна да помогне другима. Воли занимљивости везане за просте бројеве, дељивост и конгруенцију, интересују је и механика и термодинамика. Повремено чита и учи о појединим областима из географије или историје. Ужива у планирању најразличитијих активности, било да је у питању припрема за школске обавезе, такмичење или када негде путује. И само планирање за њу је врло темељна и маштовита активност. Интересовања су јој врло разнолика. На првом месту су јој математика, програмирање и физика, а последњих година и хемија. Такође, језике учи са лакоћом и нада се да ће као студент имати времена да се посвети учењу немачког језика јер га је у гимназији заволела и желела би да га научи у потпуности. 

У Пожаревачкој гимназији Јана је остварила своју велику жељу. Постала је члан хора и Ансамбла Пожаревачке гимназије, који води професорка Јелена Ракић. Гаји велику страст према певању и сматра да је од професроке научила најразличитије технике, вокалне вежбе и трикове које ће заувек памтити и користити. Све пробе, вежбања код куће, снимања у студију, наступе и  манифестације, такмичења, уложен труд и рад и посвећеност представљају нека од њених најлепших животних искустава. Жао јој је што је пандемија зауставила наступе и такмичења. Са Ансамблом је освојила прву награду на такмичењу хорова у Новом Саду у мају 2019. године, док је исте године у новембру освојила бронзану медаљу на међунардном такмичењу хорова у Прагу (Praga cantat).

Као гимназијалка Јана се такмичила из математике на државном нивоу, а два пута је као члан школског тима освојила другу и трећу награду на математичким турнирима. 

Професор математике, Владан Гајић рекао је о Јани: 

-Током ове четири године школовања у Пожаревачкој гимназији, као и у петом и шестом разреду основне школе, имао сам јединствену прилику да сарађујем са ученицом која је изузетно мотивисана и која веома лако и темељно усваја нова знања. Веома је педантна и систематична у свом раду, а уз све то и јако дружељубива, позитивна млада особа. Сигуран сам да ће и на студијама бити изузетна.

Одрасла је у породици великих навијача ,,Црвене звезде“, па ни сама никада не пропушта утакмице. До пандемије корона вируса ишла је на  фудбалске и кошаркашке утакмице, како би бодрила своју омиљену екипу уживо, али сада то чини преко малог екрана. Након двогодишње паузе вратила се на одбојкашки терен, као сениорка одбојкашког клуба ,,Рудар“ из Костолца, с којим се такмичила у Регионалној лиги и заузела 4. место.

Свакодневно слуша музику и пева, игра јамб, гледа стране филмове и серије. Највише времена проводи са друштвом у шетњама, вожњи или по кафићима. Увек је расположена за рекреативне активности, попут играња билијара или стоног тениса.

-Мотивација је увек инспирисана поверењем и усмерењем, помагањем и подстицањем , онолико колико дете потражи или кад проценимо да му је потребно. Она се може наћи свакога дана у нечему. Жеље се остварују ако довољно јако верујеш у себе и радиш на томе. Мислим да је довољно када дете васпитаваш на овај начин, онда мотивације никад не недостаје, рекла нам је Јелена Војводић, Јанина мајка.

Професорка енглеског језика и одељењски старешина Наташа Берић рекла је о Јани: 

-Јана је изузетно свестрана ученица чија се интересовања крећу од математике и физике, преко спорта до музике. Веома је смирена и сталожена, разложна и увек ведра и насмејана. Она доноси позитивну енергију сваком подухвату и активности у школи и тај став не само да помаже њој у савладавању свих школских и животних изазова, већ надахњује и све остале у школи са којима је у свакодневној комуникацији, њене наставнике и другове.

Јана сматра да је интернет постао непресушан извор информација и да данашње генерације имају ту срећу да могу много тога да сазнају брзо и лако преко различитих сајтова. Када јој се догоди да има питање на које ни интернет не може у потпуности да јој разреши проблем или га појасни, следећа тачка су јој градска библиотека или особа из њене околине која добро познаје тематику и од које може да научи о том проблему. Мисли да би фокус школе требало да буду самостални истраживачки радови ученика, вежбање јавног наступа и дебатовање. Такође, Јана би у школе увела и неке практичне вештине неопходне за свакодневни живот као што су  кување и прва помоћ.

Воли  да чита научну фантастику и романе за тинејџере. Истакла би и интересовање за Други светски рат, о коме говори и једна од њених омиљених књига ,,Крадљивица књига“. Редовно прати квизове ,,Слагалица“ и ,,Потера“, а са родитељима гледа емисију ,,Ја волим Србију“. Велики је обожаватељ Евровизије.

Жеља јој је да упише Саобраћајни или Електротехнички факултет у Београду. Верује да ће бити успешан студент и да ће се добро снаћи на студијама. У последње време доста размишља и чита о ,,Work and Travel“ програмима и мастер студијама у иностранству. Воли малу децу и уме са њима и волела би да се опроба као лидер деце у језичко и споротско-рекреативним камповима, које је као дете и сама имала прилику да похађа у иностранству. 

За своју школу Јана каже да је била њен први и једини избор и да је у њој формирала своју личност, а да су јој другари и професори подстрек и инспирација за будућност.

Марија Костић

школски психолог

Comments are closed.