Катарина Царановић је матуранткиња друштвено – језичког смера Пожаревачке гимназије. Одговорна, саосећајна и са великим очекивањима од света и људи. Воли да чита, дружи се са пријатељима и да време проводи са породицом. Занима је историја и култура наше земље али и других народа. Страни језици су јој,такође, занимљиви за учење али воли и да научи нешто примењљиво за свакодневни живот, посебно из хемије и физике. Катарина прикупља информације у школи и ван ње и онда се посвети истраживању неке области или неког проблема који јој се учине занимљивим. Најдражи предмети у  школи су јој српски језик и књижевност, социологија и историја. Садржаји ових предмета помажу јој да повезује појмове из различитих поља и да их сагледа на више начина и из више углова. 

У Пожаревaчкој гимназији Катарина је била члан Ученичког парламента, увек активна у школским пројектима, а посебно у волонтерском раду. У циљу неговања културе сећања, као једна од представница школе, у септембру 2023. године учествовала је у званичној церемонији обележавања 107 година искрцавања српсКе војске на острва Крф и Видо, као и 105 година од пробоја Солунског фронта.

Катаринина професорка српског језика и књижевности Славица Јовановић рекла је :

 – Катарина је доказ да се у људској крхкости крије велика снага. Нежна и танана, она је чврсте воље, радне дисциплине, одговорна, радознала и амбициозна. Наклоност према језику одраз је њене аналитичке природе склоне инвентивности и емпирији. Такође, Катарина има и опсерваторског дара који се одражава у њеном писању и тумачењу књижевних дела и феномена свакодневице, човека и света. Емпатична и мила, Катарина је омиљена другарица, одани чувар традиције свога краја (Лазница) и увек запитана пред изазовима времена. Храбра и пожртвована, ова девојка хвата се у коштац свакога дана не само са конгруенцијом, синтаксом и семантиком, већ и са проблемима које живот носи. Мислим да је њен мото увек био превазићи себе и Катарина у томе успева, са фином дозом шарма и духовитости која ублажава муке егзистенције.

Током школовања у гимназији Катарина се такмичила из срспког језика и језичке културе, била је члан Лингвистичке секције и такмичила се из латинског језика. У трећем разреду освојила је друго место на Републичком такмичењу из српског језика и језичке кулутуре и ослобођена је пријемног испита за факултет. Школски часопис „Развитак“ објавио је два њена рада, а са Лингвистичком секцијом два пута је освојила прво место на републичком нивоу. 

У слободно време Катарина воли да прати квизове, емисије о различитим културама, кулинарске емисије и поткасте са познатим личностима. Љубав према читању одвела је у различите жанрове тако да чита крими романе, научну – фантастику али и мистерије са примесама романтике. Планира да студира Правни факултет и да се у будућности бави адвокатуром или правосуђем.

Њена професорка енглеског језика и одељењски старешина Зорица Стојићевић рекла је: 

-Од када је дошла у нашу школу, Катарина је показивала велику вољу и упорност да све задатке уради на време и без одлагања, чак и у време онлајн наставе и наставе по групама у првом и другом разреду. Чини се да све што ради у вези са школом, она ради са лакоћом. Њена марљивост, посвећеност и велики труд су вредни дивљења, а ја као њен одељењски старешина и професор енглеског језика имам само речи хвале за њу. Катарина је изузетан ученик, али пре свега изузетна млада особа и ја сам поносна што је у нашем одељењу и што сам јој одељењски старешина. Желим јој да постане успешан адвокат и можда и судија јер свакако то заслужује!

Катаринини родитељи, Ивана и Дарко, истичу да се осим љубави према друштвеним наукама Катарина интересовала и за спорт и да је тренирала карате и играла у фолклору. Изазови су према њиховим речима велики покретачи њиховој ћерци док је са друге стране веома самокритична и увек очекује више од себе. Поносни су што израста у вредну и добру особу. Имају позитивна очекивања када је њена будућност у питању. 

Катарина сматра да је њен избор школе био прави јер је научила како да се избори са многим потешкоћама у животу, да се избори за себе и људе око себе. Такође, знања и вештине које је стекла у њој омогућују јој да се упусти у разговоре и дијалоге са различитим људима из различитих професионланих сфера јер је научила да одговара аргументима и поткрепљеним чињеницама.

Марија Костић, педагог

Share.
Leave A Reply

Skip to content