Захваљујући шестом БТО систему и начину његовог управљања из Диспечерског центра, успешно су доказани функционалност и значај у производњи откривке.
-Сваки наредни корак проширења Диспечерског центра на остале системе гарантовано ће бити успешан, рекао је Зоран Миладиновић, управник Сектора електроодржавања на Површинском копу „Дрмно“.
Он је додао и да се наставља даљи развој аутоматизације даљинског управљања, надзора, преглед статусних сигнала и брзо отклањање кварова на производним системима.
− Изградњом диспечерског центра за шести БТО систем, који је развојног типа, направљена је прекретница, пре свега у функционалном смислу, проширењем опција и могућности самог система на технолошком нивоу управљања производњом на машинама. Вођени претходним успехом у реализацији тог пројекта, Сектор електроодржавања покренуо је иницијативу проширења диспечерског центра како би се покрио и рад петог БТО система. То ће се реализовати успостављањем боље и савременије контроле рада електро и машинске опреме, али и рударско-технолошких функција, казао је Миладиновић.
Модернизација
Пројекат модернизације петог БТО система састоји се од:
– Уградње опреме видео-надзора на објектима система, чиме ће покривеност камерама бити знатно боља;
– Увођења телефонске комуникације диспечера са свим руковаоцима на систему, поред већ постојеће радио-комуникације;
– Уградње потребне електроопреме на сваком објекту система за потребе видео и аудио преноса података:
– Уградње електроопреме управљачког система на сваком објекту;
– Уградње опреме у диспечерском центру (монитори, свичеви, рачунари);
– Уградње опреме за реализацију комуникације на бази оптике;
– Уградње опреме за бежични пренос свих врста података са багера и одлагача до првих погонских станица;
– Потпуне реорганизација садашње форме диспечерског центра;
– Измене у апликативним софтверима у правцу савременијих решења и прилагодљивости према примењеној савременој комуникационој опреми.
Он је објаснио да је било потребно велико ангажовање различитих струка из електротехнике да би се спровео један овакав корак.
− Савремена опрема треба да буде компатибилна са већ уграђеном у нови диспечерски центар и постојећом опремом на петом БТО систему. Сада се коначно може рећи да је имплементација пројекта модернизације петог БТО система и његово укључење у нови диспечерски центар извесна, тако да сада улазимо у фазу реализације. Извесно је и да следе веома комплексни послови, који ће довести до потпуно нове форме, функционалности и самог изгледа диспечерског центра петог БТО система. Ово није крај развоја диспечерског центра, већ један корак у низу до његове коначне форме, истакао је Миладиновић.
Р.Н.