Марија Несторовић је матуранткиња Пожаревачке гимназије на друштвено-језичком смеру. Можемо да је опишемо као комуникативну, друштвену и отворену особу. Воли да тренира, црта и путује. Жеља јој је да обиђе дестинације о којима одувек сања. Гаји велику љубав према животињама и често оним напуштеним и беспомоћним указује помоћ, удоми их или склони на сигурно. 

Марија је свестрана девојка коју занимају различите области, науке и дисциплине. Поред онога што је у фокусу њених интересовања склона је да истражује и теме које нису у њеном видокругу, јер је једноставно радознала и свесна могућности знања. 

Воли да учи сама, посећује научне странице или се распитује код експерата у одређеној области. Склонија је друштвеним наукама, попут историје и географије, али и уметничким предметима. Када јој је било тешко да нешто научи, она би то илустровала. Тврди да није довољно неговала ту своју уметничку страну, али планира да јој се у будућности више посвети. Дан без музике јој је незамислив. У слободно време, Марија обилази блиске особе, проводи време са пријатељима и породицом. Воли да чита и трчи. Чланица је Маратон тима Пожаревац. Током гимназијских дана играла је фудбал, кошарку и пливала за школски тим.

Марију одликује јединствена ширина у поимању света. Она је од оних ђака који су видљиви, увек присутни у школским активности, али и ван њих. Није неко ко је  насторојен такмичарски, већ сараднички. Она те своје афинитете гаји и развија. 

Ненад Милошевић, професор српског језика и књижевности, рекао је: 

„Након четворогодишњег рада, закључак је остао исти као и у првим месецима рада – аналитичност у тумачењу, комуникативност и избалансираност у раду и критичност у анализи, којој су својствене паралеле са стварним искуствима која нас окружују. На путу који одабере, знаће да пронађе златну нит која одговара њеној промишљености. Ако је човек мера ствари, она ће имати мисао која одмерава и проблем и његово решење. Сарадљивост са људима ће јој у томе бити верна пратиља. Нека јој храброст буде подсетник да мерено духом драгоценије зари од онога што одмеримо руком.“

Све четири године гимназијских дана била је чланица Ученичког парламента и активно се укључивала у различите активности, пројекте и идеје, којих је било много. Марија је у октобру 2023. године, у оквиру Дечије недеље, присуствовала седници у Дому народне скупштине Србије под називом ,,Активна улога вршњачких тимова школа у развоју емпатије и солидарности”, у организацији „Пријатеља деце Србије”. На седници је са још три представнице Ученичког парламента Пожаревачке гимназије представљала школу и град. 

У оквиру пројекта Савета Европе ,,Квалитетно образовање за све”, учествовала је у Фокус групи која се бавила питањима сарадничких односа у школи. Као матуранткиња учествовала је у пројекту „Млади ослушкују“ чији је главни циљ оснаживање за промоцију и залагање за људска права. Волонтирала је на већини школских манифестација, а посебно издваја волонтирање на Сајмовима високог образовања претходне две школске године. 

Иван Маринковић, одељењски старешина и професор историје, рекао је о Марији: 

„Одлична ученица сјајних постигнућа. Ипак, оно што је издваја од осталих одличних ученика Пожаревачке гимназије јесте њен непогрешиви ауторитет у одељењу, њена огромна друштвена самосвест, ангажовање у свим ваннаставним активностима у чијој позадини стоје питања функционалности друштва, њена жеља за рушењем и брисањем постојећих друштвених разлика, развијен критички апарат, инсистирање на једнакости и непоштедна борба за правду… Звучи као да читате чланак о суперхероју, зар не? Не, текст говори о ученици IV/3 одељења и матуранткињи Пожаревачке гимназије, Марији Несторовић. А можда текст заправо и говори о суперхероју, суперхероју данашњице.“

У оквиру ЕРАЗМУС + пројекту „Freedom to learn 2“ остварила је сарадњу са Центром за социјални рад и истраживала на тему сиромаштва. Учествовала је и у изради документарног филма о одрживом развоју и екосистему у окружењу ХЕ „Ђердап“. Завршна фаза пројекта одржана је на Малти, где је Марија, са осталим члановима школског тима, представила продукте заједничког рада. 

У будућности жели да се бави архитектуром, али има још доста амбиција за додатним образовањем. Родитељи, Тања и Горан, безрезервна су јој подршка у свим активностима и интересовањима којима је предана и посвећена. Истичу да слуша савете, али и да има довољно самопоуздања да одлучује слободно и самостално.

За Марију је Пожаревачка гимназија место где је упознала себе и проценила своје могућности и потенцијале, упознала драге људе и научила да је заједништво јако битно за функционисање друштва.  

Марија Костић, педагог

Share.
Leave A Reply

Skip to content