Миља Михајловић, матуранткиња је Пожаревачке гимназије на друштвено-језичком смеру. Себе описује као радозналу и посвећену особу пуну емпатије и разумевања. Како сама каже, носи у себи велико интересовање за свет и људе око себе, а нарочито је фасцинира човек као сложена појава – тело, ум, покретачи и суштина. Њена будућа професионална оријентација креће се у правцу психологије или логопедије, јер жели да се бави људима, посебно децом. Учење јој најбоље иде када је сама, у вечерњим часовима, у миру и тишини. Омиљена метода јој је извлачење теза и представљање градива као да га презентује пред професором. Највише су је увек занимале литература и историја, као и предмети који истражују човека у дубљем смислу – психологија, социологија и историја. Та три предмета најбоље су јој открила дубину људског постојања и понашања.

Иако се одликује зрелим критичким ставом, не оклева да укаже и на мањкавости система. Посебно јој смета константни притисак и стандардизација знања. Према њеним речима наш образовни систем нема осећај за различите људске потребе и способности и то је нешто што мора да се мења из корена. Верује да би увођење више уметности у наставни план учинило школовање богатијим и занимљивијим, јер за Миљу уметност је најлепши и најбољи човеков изум.

Ана Трајковић, професорка социологије, рекла је о Миљи: 

-Миља је зрела, одговорна и свестрана особа. Ученица која је важна карика у групи – спремна да помогне и организује друге. Сваки задатак успешно и са лакоћом решава. У стању је да критички промисли, структурише индивидуална и социјална искуства и интерпретира их унутар социолошког дискурса. Одлична је у анализи друштвених појава и процеса. Код Миље се ништа не подразумева, све мора бити јасно, прецизно, аргументовано и примењиво. Верујем да ће бити успешна у свом будућем школовању као и у професији којом се буде бавила. Изазови су за њу прилика да начини корак даље и да из сваке нове борбе изађе још јача. Желим јој да, уз снажан карактер који има, остане своја и доследна.

Миља је током школовања учествовала на такмичењима из српског и енглеског језика, била чланица Ученичког парламента. Учествовала је у пројектима „Популарна демократија, „Арт-еко караван и волонтирала је на школским манифестацијама. 

Миља у слободно време највише ужива у дружењу с пријатељима и својим псом Бруном. Читање је њен најдужи хоби, а у последње време практикује и јогу код куће. Књиге које чита су различитих жанрова – од трилера и научне фантастике, преко класика, до љубавних романа и историјских драма. Интернет најчешће користи за друштвене мреже, модне сајтове и претраживање информација о факултетима које жели да упише. На телевизији најрадије гледа квизове и историјске документарце. У природи њених интересовања лежи дубока жеља за разумевањем других људи и потреба за сталним учењем и напредовањем. У наредним годинама себе види као успешну младу жену која је завршила факултет који воли, ради оно што је испуњава и окружену правим пријатељима. 

Милена Шубић, одељењски старешина, рекла је о Миљи: 

-Миљи Михајловић, имала сам част да будем одељењски старешина четири године. Истакла се већ у првом разреду својим искреним и непосредним ставом. Њени таленти су се са годинама испољавали кроз многе активности. Узимала је учешће у свим активностима које су у школи захтевале волонтере и непосредни контакт са учесницима. 

Веселог духа, приступачна и непосредна, остављала је предиван утисак на све који су били у њеној близини. Временом се испољавала њена најлепша особина, а то је хуманост коју смо безброј пута видели на делу. Њена способност да опчини својом интелигенцијом и елоквенцијом чини да се ми, њени професори, поносимо њеним успехом. Миља је представник генерације младих са развијеним критичким мишљењем, јасним и недвосмисленим ставовима, спремна за нове идеје и крчење пута до звезда. Срећно и воли те разредна!

Татјана Михајловић, Миљина мајка, рекла нам је да се Миљина интересовања испољавају кроз разговоре које она иницира са породицом и пријатељима, кроз садржаје које чита, али и кроз места и институције која бира да посети. У изазовним ситуацијама, Миља понекад реагује емотивно, али не одустаје. Када процени да је циљ вредан труда, она наставља да се бори и истраје. На похвале реагује зрело – прихвата их само онда када осећа да су заслужене. Као породица, родитељи су увек подржавали њена интересовања – било да је реч о литерарним такмичењима, пројектима, путовањима или новинарству. Своју ћерку у будућности виде као задовољну и срећну и уверени су да је успеси тек очекују. 

Leave A Reply