Миљана Милошевић, матуранткиња је друштвено – језичког смера Пожаревачке гимназије. Представља изузетан пример емпатичне, оптимистичне, знатижељне и ангажоване младе особе, која дубоко верује у вредности међуљудског разумевања. Воли да учи, истражује и преиспитује свет око себе, помера сопствене границе, и све то водећи се уверењем да се стварна промена дешава онда када разумемо друге и активно учествујемо у друштву у коме живимо.

У школском контексту, Миљана се највише истиче у друштвеним наукама као што су историја и социологија. Те науке за њу нису само школски садржаји, већ прозори у свет људских прича, друштвених механизама и културолошких образаца. Воли да истражује кроз самосталан рад, белешке, повезивање знања и анализу из различитих извора. Иако најчешће учи сама, активно учествује у разговорима и дебатама, посебно када је реч о темама као што су ментално здравље, грађански активизам и друштвене промене.

Њено учешће у пројектима као што су „Млади ослушкују“, „Популарна демократија“ и „Циљеви одрживог развоја“ показују њену друштвену ангажованост и жељу да буде део генерације која мисли, осећа и делује. Миљана је учествовала на такмичењу из енглеског језика, а кроз паб квизове и тематске дискусије са вршњацима негује општу културу, критичко размишљање и способност да своје знање повезује са савременим дешавањима.

Професорка енглеског језика, Данијела Стојановић рекла је о Миљани:

-Велико је задовољство, али и изазов радити са Миљаном – изузетно посвећеном и вредном девојком чију суштину личности чине изражени критички приступ, интелектуална радозналост и снажан осећај за правду и слободу. Њена способност да промишљено и аргументовано изрази свој став, истовремено поштујући различита мишљења, сведочи о искреној емпатији и људској ширини. Увек спремна да подстакне дијалог и пружи подршку, Миљана разоружава широким осмехом, уз отвореност и асертивност у свакој речи. Њена предузимљивост и креативност не познају границе – не оклева да преузме иницијативу, прихвати нове изазове и разматра различите перспективе, дајући максималан допринос својим идејама и радом. Динамична и аналитична, ангажована и скромна – верујем да је Миљана особа која својом енергијом ствара свет у коме се вредности живе, а не само заговарају. Сигурна сам да ће јој упорност и огроман интелектуални капацитет донети још пуно успеха у животу.

Поред академских интересовања, Миљана има изражену уметничку страну. Свира клавир, што за њу представља начин да се изрази и смири. Музика, посебно класична, њен је свакодневни пратилац у учењу и размишљању. Поред класике, воли и рок и соул. Ужива у читању класичара и романтичара, али и крими романа. Осим књига, често чита чланке, анализе и интервјуе у часописима и на порталима који се баве друштвеним темама и савременим дешавањима. Од часописа, омиљени јој је Политикин Забавник.

Професор историје, Иван Маринковић, рекао је о Миљани:

Као њен професор историје могу рећи да је Миљана ученица која има изражену способност аналитичког мишљења, развијен осећај за разумевање друштвених појава и изузетно висок ниво емпатије. Показује изражене лидерске способности које се огледају кроз иницијативу, одговорност и мотивисање вршњака, а ипак њено лидерство није наметљиво већ изузетно инспиративно уз изражен осећај за правду. Факултет политичких наука дефинитвно добија студента по својој мери.

Себе у будућности види као студенткињу Факултета политичких наука, ангажовану у области међународних односа, друштвених истраживања и јавних политика. Њена визија није само академска – она верује у друштво једнаких шанси и намерава да буде део оног дела генерације који се не плаши да говори, размишља и делује. Волела би да једног дана буде на утицајној позицији у држави.

Миљанини родитељи, Данијела и Предраг, рекли су да је још као дете, док је слушала приче за децу, показивала изразито интересовање, постављајући бројна питања и трудећи се да разуме свет око себе. Посебно ју је фасцинирало како је свет настао, што је временом прерасло у дубљу радозналост и жељу за знањем. Њена мотивација није била наметнута – долазила је изнутра, из искрене жеље да открије, разуме и сазна више. Као родитељи, приметили су ту посебну искру и трудили се да је подрже у свему.

Leave A Reply