Овогодишњи  ремонти рударске механизације на Површинском копу „Дрмно” трајаће осам месеци. За то време требало би да се отклоне сви уочени недостаци на шест рударских система и опреми, која је у функцији откривања,  као и на рударској механизацији којом се ископава угаљ и на постројењима дробилане.  

Горан Војводић

Према речима помоћника директора Дирекције за производњу угља за машинство Горана Војводића, планом овогодишњих ремонтних активности предвиђено је да се сви послови заврше до краја новембра.  

− Распоред извођења оправки и њихово трајање подложни су изменама, како због доступности потребних резервних делова и опреме и спровођења јавних набавки, тако и због технолошке ситуације на копу „Дрмно“, објашњава Војводић. 

Он додаје да су постављени веома високи производни планови и да ће велики изазов представљти повећање временског искоришћења рударске механизације у циљу постизања веће продуктивности.  

− Технолошки услови експлоатације су објективно неповољнији него раније, а захтеви за подизањем временског и капацитивног искоришћења основне рударске механиозације, виши. Примењена техничка и технолошка решења морају да се прилагођавају и да испрате актуелну ситуацију на копу, истиче Војводић.  

Послове на ремонтима обављаће као и до сада специјализоване екипе радника за поправку рударских машина из ПРИМ-а, радници служби одржавања копа „Дрмно“ и запослени у „Косово Обилић“. 

− У зависности од реализације јавнiх набавки, доступности неопходних резервних делова и опреме, постоји могућност скраћивања предложеног временског трајања ремонтних активности. У том случају оне би се спроводиле током планираних технолошких застоја, сазнајемо од нашег саговорника.  

Први на реду је ремонт Четвртог БТО система. У координацији са електранама Огранка „TE-KO Костолац“, ремонт угљеног система почеће нешто раније него што је првобитно планирано. Предвиђено је да читав мај буде резервисан за ремонте багера, који раде на ископавању угља, самоходних транспортера и транспортера са траком.

− У исто време отклањаће се сви уочени недостаци на опреми и постројењима на дробилани, допреми, депонији, расподелном бункеру и на четири транспортера на везном систему на којима се угаљ транспортује према костолачким термоенергетским капацитетима. Од значајних активности издвојио бих модернизацију погона транспортера Б-1400 и Б-1800. Модернизација погона транспортера обављаће се и у току ремонта Другог и Трећег БТО система, објашњава Војводић.

Након ремонта угљеног система, у јуну и јулу планирани су ремонти на Трећем и Првом БТО систему. Август је резервисан зa ремонт механизације која ради у склопу Петог БТО система..

− Према плану септембар и октобар биће у знаку ремонта Шестог и Другог БТО система. Због недостатка великог аксијалног лежаја окрета горње градње багера, обавиће се углавном стандардни ремонти који ће трајати тридесетак дана. У овом периоду планирани су и завршетак монтаже, функционалне пробе и пуштање у рад новог трнспортера Ј-II-4. Уговор за две нове погонске станице Б-2000, косе чланке и повратне станице, потписан је са фирмом „Гоша Фом“. Очекујемо да прва погонска станица буде готова у том термину, како бисмо пре неповољних временских услова реконструисали и Други БТО систем и формирали етажни транспортер од опреме Б-1800 кoja се демонтира са Другог БТО система, каже Војводић.

Рецимо и то да су током ове ремонтне сезоне предвиђене модернизација окрета и реконструкција једног од три самоходна транспортера БРс-2400, док би преостале оправке требало да се заврше у току  2023. године. 

 Р. Н.

Share.

Comments are closed.

Skip to content