У Галерији „Круг“ у Петровцу на Млави у току је 25. самостална изложба слика Виолете Марковић под називом „Нити“.
Уметничка дела доступна су посетиоцима до краја марта. Овом изложбом пожаревачка сликарка и калиграфкиња започела је обележавање три деценије стваралаштва.
Изложбену поставку отворио је директор Галерије Драган Милосављевић, који је објаснио да је уметница апстрактно мишљење, користећи геометријске облике, превела у наш свет.
– Јаким контрастима боја, појачава дејство слике на посматрача. Нити, односно танке линије, представљају бесконачан скуп тачака. Комбиновањем геометријских облика, боја и линија Виолета ствара композиције дубоко емоционалне симболике, рекао је Милосављевић.

У каталогу који прати изложбу, историчарка уметности Биљана Милосављевић Пићурић, о новим сликама Виолете Марковић је између осталог, навела:
– У стилу геометријске и постсликарске апстракције, Виолета је осликала читаве мапе путовања људских душа. Укрштањем хоризонтале са вертикалом, наглашавањем или редукцијом боје, пресецима или сноповима нити, складом геометрије и симетрије, уметница уводи посматрача у простор трансценденталне димензије, у којој владају равнотежа, ред и склад. Овим сложеним композицијама не недостаје одсуство објеката и фигура. Неуједначени геометријски облици представљају простор, а танке линије које га пресецају означавају светлост и време. Заправо, почетак посматрања слике је у њеној снажној унутрашњој тензији, док је духовни део слике нитима изведен ван њених оквира, напоменула је Милосављевић Пићурић.
КАЛИГРАФИЈА И КОДОВИ
Историчарка уметности Милoсављевић Пићурић сматра да је у овој фази стваралаштва Виолета Марковић калиграфске исписе заменила кодовима. Објаснила је да је на личном искуству и осећају посматрача да ли ће тај код декодирати и открити поруку слике.
– Јасно дефинисана градација линија преовладава простором који је, на већини слика, рашчлањен изражајним, чистим бојама. Минимализам у колориту и детаљу наглашен је танким, правим линијама које композицију отварају и изван поља осликаног дела. Тај недостатак тоналитета успоставља склад над динамичном геометријском формом јасне колористичке перспективе. Сваки подеок слике испуњен је интензивном бојом у уједначеном и глатком наносу без видљивих потеза. На неколицини радова овог циклуса присутна је тродимензионална геометријска форма која додатно наглашава комплексан позадински план, али и зауставља поглед посматрача у одређеном делу платна, казала је Милосављевић Пићурић.
Д. Д.