Мала графичка галерија:
„Палета у терци“
Овогодишња Ноћ музеја омогућила је Пожаревљанима да се упознају са двоструким обликом стваралаштва Маше Ивковић, Филипа Бошковића и Димитрија Поповића који су се најпре представили као ликовни ствараоци, а потом и као музичари. Први сегмент приређен је у Малој графичкој галерији Народног музеја у којој је Марина Радосављевић историчар уметности и кустос отворила њихову ликовну поставку.
– Филип експериментише и простором где бојене моделе објеката враћа у другу димензију претварајући предмет у слику и цртеж чиме ствара нови фантастични свет. Маша бајкама и причама приближава призоре измештене перспективе стављањем акцента на облик и боју. Предмети расути у простору граде чврст облик и истичу чист колорит. Димитрије се определио за експресионизам боје и облика у пуном сјају. Интензивно заокупљање бојом као средством личног изражавања доводе до тога да боја и комбинација боја чине код Димитрија суштински субјект, форму и ритам специфичног рада, рекла је Радосављевић.
Како Машу, Филипа и Димитрија уз ликовно повезује и музичко стваралаштво кроз састав „Сомбелена“, публика је по чину отварања, на платоу испред Мале графичке галерије уживала у њиховој музици. Маша Ивковић је апсолвент на Факултету ликовних уметности у Београду, Димитрије Поповић, иначе рођени Пожаревљанин је на трећој години, док је Филип Бошковић завршио исти факултет. Сво троје су чланови УЛИС-а „Милена Павловић Барили“ Пожаревац.
Галерија Милене Павловић Барили:
„Миленина дворска визура“
Посетиоци Галерија Милене Павловић Барили у Ноћи музеја имали су прилику да виде дванаест изложених карикатура наше велике сликарке насталих током школовања на Уметничкој школи у Београду, у време док је са мајком Даницом живела на двору свог рођака краља Александра Карађорђевића.
– Милена је, пре свега, забележила озбиљан лик и карактер краља Александра са еполетама, дајући важност његовом високом официском чину, краљицу Марију је представила са извесном дозом пркоса, маршала двора Антића представила је као здепастог човека са ордењем, еполетама и великом сабљом а коњичког официра Млађу Вукићевића на дрвеном коњићу, навела је, између осталог, у каталогу изложбе Виолета Томић историчар уметности.
На Милениним цртежима углавом преовлађују личности са двора, а представљена визура сведочанство њене духовитости и духовности, те је сама изложба значајан документ једног прохујалог времена.
Текст и снимци: Влада Винкић