Регионална привредна комора Браничевског и Подунавског управног округа у сарадњи са компанијом „Coming“ организовала је у Пожаревцу и Смедереву презентацију за привреднике из региона, на тему електронског фактурисања.

Марко Живковић, Катарина Смиљански, Јасна Јовановић

Coming је развио решење за размену електронских фактура у саставу свог ComDoc решења за управљање пословном документацијом. Решење је могуће користити независно од ComDoc-a само за потребе размене е –фактура, али и као саставни део целокупног документ менаџмент система.

-Ради се о ComDoc решењу које је нашло своју комерцијалну примену још пре шест година. Међутим,  када је наступила пандемија и нагло порасла потреба за радом од куће, ово решење које користимо у пословању за управљање укупном пословном документацијом, је нашло пут до значајно повећаног броја корисника. Данас о њему говоримо као о решењу за електронско управљање зато што смо га надоградили, за модул који се управо бави електронским фактурама у складу са Законом о електронском фактурисању, чија примена наилази од 1. маја ове године, а свеобухватна примена се очекује од 1. јануара 2023. године. Желимо да приближимо ово наше решење привредницима из овог региона, да им покажемо шта је то што можемо и да пробамо да нађемо начин да сарађујемо. Што се тиче самог електронског фактурисања решење омогућава све оно што закон прописује, односно пријем и слање електронских фактура у XML формату, имамо систем нотификације о статусу фактура у нашем систему. Такође, могуће је повезати га са остатком ComDoc–a и третирати ту електронску фактуру као сваки други електронски документ у пословању над којим је могуће покренути пословне процедуре (интерно одобравање, плаћање неког рачуна…), а могуће је овај систем повезати са ЕРП –ом или неким другим пословним системом који је у употреби код неке организације или компаније, те повезати процесе који су функције овог решења са функционалностима тог неког пословног софтвера, истиче Катарина Смиљански, представник маркетинга и продаје у компанији „Coming“.

Од 1. маја 2022. године сва јавна предузећа која су корисници буџета мораће бити у стању да приме и пошаљу електронске фактуре на начин како је то прописано новим Законом. Такође, сви учесници приватног сектора морају да приме фактуру у овом формату од јавног сектора. Од 1. јуна мораће приватни сектор да се оспособи да пошаље фактуру на овај начин јавном сектору, а од 1. јануара 2023. године и приватни сектор ће морати међусобно да размењује фактуре на овај начин. То значи да све обвезнике ПДВ-а очекује обавеза да реше питање размене фактура у најскорије време. Генерално, ово је обавеза коју је држава донела како би успоставила контролу над плаћањем пореза, односно свака фактура у којој се обрачунава ПДВ потребно је да прође кроз државни систем да би се евидентирала трансакција, односно била правно ваљана.

                                                                                    Д.Динић

Share.

Comments are closed.

Skip to content