За основну рударску механизацију на Површинском копу „Дрмно“ кажу да представља срце производног процеса док је помоћна механизација њен крвоток.

− Током целе године успевамо да одржимо висок ниво техничке исправности возног парка помоћне механизације. То нам је омогућило да изађемо у сусрет свим захтевима који се пред нас постављају, каже Стеван Поповић, управник Сектора помоћне механизације копа „Дрмно“ и додаје:
– Тежиште наших активности било је и на реализацији јавних набавки за куповину нових возила и машина како би се освежио возни парк и подигла укупна техничка исправност и поузданост возила и машина.
Поповић објашњава да је током 2021. набављено више једница тешке механизације: пет булдозера, један ровокопач, два померача трака, две комбиноване машине и један чистач транспортних трака.
− У септембру смо добили и 11 нових камиона за масован превоз радника. Сада практично сваки рударски систем има своје превозно средство за превоз радника. Надамо се да ће нам стићи још три теретна бригадна теренска возила и две дизалице до 25 тона. Kада говоримо о набавци у наредној години, планирали смо куповину нових возила и машина у функцији припреме копа за остваривање веће производње након изградње новог термоенергетског капацитета, каже Поповић.
Са првим јесењим данима почела је припрема возила и машина за рад у зимском периоду, када су услови за експлоатацију тешки. Поповић напомиње да су за њихов добар рад од изузетног значаја добри путеви.
− Добра вест је да је асфалтиран пут на источној страни копа и да су настављени радови на модернизацији ободног пута дуж северозападне контуре копа „Дрмно“, а у плану је израда и других саобраћајница. Све ће то у знатној мери утицати на повољнију експлоатацију теренских возила и продужење њиховог радног века. Осим ових саобраћајница, радимо и на трасирању путева за тешку механизацију како не бисмо оштетили модернизоване саобраћајне комуникације, оценио је Поповић.
Генерално, ситуација у помоћној механизацији се из године у годину значајно побољшава. Већ сада је обезбеђено да сваки рударски систем, односно сваки багер, има на располагању један булдозер, и то у три смене. То имају и поједини одлагачи на одлагалишним етажама. Не ради се о недостатку машина, већ стручне радне снаге. Решавањем овог питања, али и набавком нових радних машина у наредном периоду, покушаће се реализација идеје и да сваки транспортни одвозни систем има своју машину за чишћење. То ће бити од великог значаја за смањење застоја у производном процесу.
Р. Н.