Петар Авдаловић је матурант Пожаревачке гимназије на смеру за ученике са посебним способностима за рачунарство и информатику. Истиче се као радознао, упоран и одговоран младић који континуирано тежи личном развоју и усавршавању. Посвећен је учењу и стицању нових знања, при чему настоји да сваки задатак изврши савесно и темељно. Карактерише га истовремена заинтересованост за хуманистичке и техничке области, при чему посебно место заузимају историја, технологија, физика и програмирање. Физику доживљава као начин да свет разуме кроз научне принципе, док у историји препознаје образовну и поучну вредност.

У слободно време Петар најчешће истражује теме из области историје и тродимензионалног моделовања. Самостално се образује уз помоћ онлајн ресурса и едукативних садржаја, посебно на платформама као што је YouTube. Знање проширује кроз сопствене пројекте и практичан рад, чиме развија и креативност и логичко размишљање. Најпродуктивнији је у вечерњим сатима, када, уз музику, учи и ради задатке.

Петар је спреман да своја знања дели са вршњацима, нарочито у области 3Д моделовања, препознајући његову примену у многим сферама данашњице. Истиче да најлакше усваја садржаје који га заиста интересују, што га мотивише да у њима буде посебно успешан. Поред школских обавеза, активан је и ван наставе – учествовао је на такмичењима из физике у првом и другом разреду, а са драмском секцијом је две године заредом у Крагујевцу на Републичкој смотри драмских секција гимназија освојио награду за колективну игру у представама „Мистер Долар, и „Хајде да играмо ластиш“. Такође, учествовао је на такмичењу First Lego League у првој години као члан тима за иновативни пројекат.

Ван школе, Петар је активан члан Градског ансамбла народних игара и песама у Пожаревцу, што говори о његовој привржености традицији, колективном духу и културном ангажману. Његови хобији укључују фолклор, пливање и рад са 3Д штампом. Најрадије чита литературу из области модерне психологије и поезије, а од медијских садржаја прати History Channel и често посећује Википедију ради додатног информисања.

Маја Ј. Глигоријевић, професорка физике, рекла је о Петру:

-Петар је веома знатижељан, спреман да истражује ново, дубоко размишља, изузетно је комуникативан и са лепим манирима. Иако је веома самосталан, радо се укључује у рад групе. Као ученик првог разреда учествовао је у оквиру тима на такмичењу First Lego League. Члан је Секције примењене физике и електронике (роботика). Учествовао је у многим пројектима и у организацији и реализацији јавних часова из физике. Освојио је друга места на окружним такмичењима из физике  у првом и другом разреду. Петар је изузетно креативан, радознао, има широк спектар интересовања  и упоран је у реализацији  својих одлука. Интелектуалне, карактерне и социјалне особине које красе Петра помоћи ће му да развије све своје потенцијале.

Петар сматра да би реформа школског система која би омогућила већу могућност избора предмета у складу са интересовањима донела боље резултате и веће ангажовање ученика. Жали што није имао прилику да се у оквиру школског програма више бави електротехником. Себе у будућности види у области машинског инжењеринга, што јасно указује на његову усмереност ка техничким и примењеним наукама.

Живојин Ивковић, професор историје, рекао је о Петру:

 -Иако ми је Петар био ученик само годину дана, у том кратком периоду показао је искрено интересовање за историју, добру способност разумевања ширих историјских токова и један зрео приступ темама о којима смо разговарали. Оставио је утисак вредног, разборитог и пријатног ученика, са којим је увек било задовољство радити. Желим му пуно среће и успеха у свему што следи.

Наташа Авдаловић, Петрова мајка, рекла је да је њен син савестан и одговоран младић који озбиљно приступа сваком изазову. Важно му је да стоји иза онога што је урадио или рекао. Посебно ужива у фолклору и интересује се за физику и историју. Када је био млађи, волео је карате. Још од основне школе показивао је заинтересованост за природне науке, а у гимназији се додатно ангажовао за 3Д моделовање у оквиру секције за роботику. Слободно време користи за читање и истраживање. Петар на похвале реагује скромно, а из неуспеха увек извуче поуку. Подршка родитеља у виду набављања стручне литературе и подстицајног окружења увек је била присутна.

Leave A Reply