Петар Барлов матурант је Пожаревачке гимназије на смеру за ученике са посебним способностима за рачунарство и информатику. Препознатљив је по свом ведром духу, досетљивости и спремности на сарадњу. Већ при првом утиску издваја се као особа отвореног ума, способна да логички размишља и прилагођава се различитим ситуацијама. Поседује разноврсна интересовања која укључују програмирање, српски језик, глуму, роботику и борилачке вештине. Најделотворније учи када су садржаји засновани на практичном раду, нарочито у сарадњи са ментором, јер цени знање стечено од искуснијих особа. Истиче се по способности да брзо савлада математику и граматику. Рокови га додатно мотивишу, јер су то ситуације у којима стрес уме да претвори у покретачку снагу и надахнуће. Нарочито му пријају предмети у којима се до решења долази логичким размишљањем, уз примену правила и закона. Члан је Менсе.
Петар је учествовао на општинским и окружним такмичењима из српског језика и језичке културе, као и на такмичењу из програмирања. Био је члан драмске секције и играо у представи „Мистер Долар” која је на Републичкој смотри у Крагујевцу освојила награду за колективну игру.
Марија Запутил, професорка српског језика и књижевности, за Петра Барлова каже:
-Амбициозност, посвећеност, марљивост, креативност, истрајност, смисао за хумор – све су то епитети који могу да заокруже личност Петра Барлова. Петар је увек спреман да поставља нове циљеве и досегне их својом упорношћу. Када ми је Петар у трећем разреду рекао да жели да иде на Такмичење из српског језика и језичке културе, била сам пријатно изненађена његовом одлуком с обзиром на то да се Петар у овој области пре тога није такмичио. Био је то велики изазов – и за њега, а и за мене. Циљ је био досегнут. Креативност је блистала у његовим решењима, а с друге стране његова интелигенција – тиха и ненаметљива, али продорна и снажна – откривала се у свакој мисли. У његовим анализама осећало се да Петар слојевито размишља. Та интелектуална зрелост огледала се и у језичким задацима и у писаним литерарним саставима – како из једне наизглед једноставне теме избијају зрелост и дубоко промишљање. Петар је увек успевао да нађе равнотежу између рационалног и маштовитог приступа. Његове пријатне анегдоте и необичне шале увек су стварале пријатну атмосферу у учионици. Сусрет са Петром као учеником био је један од оних који оставе траг – и у настави и у срцу професора. Била ми је част.
Нашао се међу 30 учесника из целе Србије у пројектима у Мејкерс спејсу Научног клуба Центра за промоцију науке. Том приликом учествовао је на камповима вештачке интелигениције и неуронауке, и то 2023. на кампу вештачке интелигнције где је са својим тимом радио на пројекту чија је идеја била да се кроз квиз са текстуалним препрекама људима који немају дислексију приближи доживљај особе која је има, док је 2024. на кампу неуронауке самостално израдио игру која симулира каубојски двобој, користећи неуроимпулсе.
Владан Кузмановић, професор програмирања, рекао је о Петру:
-Са Петром сам сарађивао прошле године кроз програмирање 3, које сам му предавао. Петар је изузетно талентован и посвећен ученик. Техничко стваралаштво и програмирање су области у којима се истиче. Његова радозналост, прецизност и упорност чине га примером вредног и мотивисаног ђака. У сваком задатку је показивао иницијативу, креативност и жељу да научи више. Поред школских активности, Петар је учествовао и у Летњој школи неуронаука, где је додатно развијао своје интересовање за савремене науке и мултидисциплинарни приступ учењу. Сигуран сам да га у будућности очекује велики успех у свету технологије и да ће својим радом допринети развоју нових идеја.
Петар себе види као амбициозног студента ФОН-а и будућег власника успешне ИТ фирме. Верује у снагу тимског рада, што, како истиче, Пожаревачка гимназија успешно негује и подржава.
Петрови родитељи Ивана и Милан наводе да је Петар радознао, аналитичан и отворен за стицање нових знања. Прате његова интересовања и подстичу га да самостално размишља и извршава задатке. Истичу да воли да разговора са млађом сестром и са њима, што често чине. Кроз разговоре га охрабрују да вреднује знање, а не само оцену, али и да препозна своје способности и таленте. Сматрају да уме да буде упоран и креативан, иако му организација понекад представља изазов. Верују да ће пронаћи пут који га испуњава и који ће му омогућити да изрази своју креативност и оригиналност.