Петар Павловић је матурант Пожаревачке гимназије, на смеру за ученике са посебним способностима за рачунарство и информатику. Себе препознаје као одговорну, ведру и комуникативну особу, која је посвећена учењу, стицању нових знања и практичних вештина. Његова главна интересовања везана су за програмирање и математику. Преферира самостално учење, али ужива и у тимским активностима, нарочито када су у питању пројекти из програмирања и вежбање математике са друговима.
Највише му одговара вечерњи и ноћни рад, често уз музику, када лако решава задатке из математике и физике. Вештине лаког и брзог учења посебно долазе до изражаја у областима математике и програмирања. Сматра да може да помогне вршњацима тако што би им пренео свој приступ проналажењу и провери информација путем интернета. Веома га привлачи логика као основа за решавање проблема, како у техничким наукама тако и у свакодневном животу, а у програмирању га посебно инспиришу могућности различитих приступа у решавању задатка.
Милутин Шишмановић, професор информатике и рачунарства, рекао је о Петру:
-Као његов професор Примене рачунара и Веб програмирања, пре свега морам да истакнем да Петар Павловић има изражен алгоритмички начин размишљања, те због тога сваки проблем решава тако што ствари сагледава из више углова и на тај начин долази до адекватних и применљивих решења. Петар је један од ученика које сваки професор пожели да има у свом одељењу – увек заинтересован за рад, педантан, вредан, креативан, са систематичним приступом у раду. Уз то, Петар је изузетно дружељубив, што је допринело позитивној атмосфери у одељењу. Задовољство је било радити с њим.
Склон је практичном учењу и истраживању, користи интернет као полазиште, а затим се ослања на стручну литературу. Као мање привлачне предмете издваја оне који се базирају на меморисању, јер у њима не проналази довољно простора за логичко повезивање и креативно размишљање. Да има утицај на унапређење наставе, увео би савременије садржаје и методе рада – мултимедијална предавања, презентације доступне ученицима, као и снимке часова. Желео би да се више учи о актуелним технологијама у ИТ сектору и њиховој примени у реалном животу.
Милена Анђелковић, професорка српског језика и књижевности, рекла је о Петру:
-Миран, тих и повучен, Петар Павловић се током свог школовања издвојио као ученик чија се даровитост не мери гласношћу, већ упорношћу, посвећеношћу и културом. Ненаметљив, али увек поуздан и присутан када је најважније, Петар је оставио дубок траг међу својим вршњацима и наставницима. Његова озбиљност у приступу настави и ваннаставним активностима, вредан рад и искрена жеља за учењем, као и професионализам и перфекционизам у свему што ради и треба да представи, чине га примером младог човека са чврстим темељима за будућност. Са планом да настави школовање и усавршавање, Петар ће сигурно корачати путем успеха истом мером скромности, истрајности и одговорности која га је красила током средњошколских дана. Желим му пуно среће, здравља и успеха – јер су пред њим велики кораци и светле перспективе.
Иако није љубитељ такмичења, учествовао је у више ваннаставних активности као рецитатор и наратор. Био је члан драмске секције, са којом је две године заредом освојио награде на Републичкој смотри драмских секција у Крагујевцу, и то, за представу „Хајде да играмо ластиш” награду за колективну игру, а за представу „Мистер Долар” награду публике. Такође, као члан тима за иновативни пројекат, учествовао је на такмичењу First Lego League. У слободно време воли дружење, читање књига историјског и научнофантастичног жанра, свирање гитаре и билијар. Често користи Википедију као извор додатних информација, а од ТВ садржаја највише прати информативне емисије.
У блиској будућности Петар себе види као успешно образованог студента са богатим искуством и знањем. Жеља му је да се професионално оствари у области софтверског инжењеринга. Пожаревачку гимназију памтиће као установу која му је пружила квалитетно образовање и лепе успомене. Када би поново бирао школу, опет би је изабрао.
Родитељи Зоран и Јелена Павловић за свог сина кажу да је радознао, систематичан и темељит у приступу свакој теми која га заинтересује. Посебно ужива у истраживању, тражењу најбољих решења и откривању начина функционисања појава око себе. Највише га интересују математика и програмирање, што показује кроз додатни рад и вежбу. Та интересовања уочили су још у основној школи, а потврђена су и приликом избора смера у гимназији. Подржавају га у његовим активностима и изборима. Кажу да на изазове реагује одговорно и промишљено, неуспеси га јачају, а похвале му служе као подстицај.