Петар Павловић је матурант Пожаревачке гимназије на природно-математичком смеру. Воли да посматра ствари из позитивног угла јер се према његовим речима тако лакше превазилазе проблеми који нам понекад одузимају превише енергије. Из тог разлога воли да теже ситуације посматра као изазов и реши их најбоље што може. Воли да помаже другима, има разумевања за сваког. Прилагдољив је и пажљиво слуша своје саговорнике. Има добар смисао за хумор и благу нарав. Петрова интересовања усмерена су на математику и физику и то су му омиљени предмети. Сматра да посебно лако и са мало напора учи све предмете који се слажу управо са принципима математике и физике, али и са принципима биологије и филозофије. Код тих предмета воли што увек има шта да се вежба и унапреди. Најефикасније учи и ради када зна да нешто има сврху, да ће му бити јако корисно иако је занимљиво. Оцене му не представљају битну мотивацију. У школама би смањио провере јер оне по његовим речима ометају детаљно учење и као резултат тога јавља се знање које се брзо заборавља. Волео би када би се више учило кроз практичан рад где нешто може да се види, чује, осети  и проба. Волео би када би свака реформа школе била у корист ученика.

Професор физике Иван Стојановић рекао је о Петру: 

-Петар је у раду упоран, одговоран, систематичан у решавању проблема. Као особа је веома комуникативан, отворен за сваки вид сарадње, спреман и на критику коју ће прихватити и учинити све да исправи и евентуалне пропусте. Исказује веома велико интересовање за природне науке. Његови изузетни резултати произилазе из чињенице да се у потпуности уноси у све задатке, да је свестран, да има одличну перцепцију проблема, логичко размишљање, лидерство у групном раду и способност презентовања добијених резултата на веома високом нивоу. Право је задовољство имати удела у његовом образовању. Знајући Петра и његове особине, у будућности очекујем само најбоље резултате.

Петар се из математике и физике такмичио још од основне школе, а током гимназијских дана је тај низ наставио тако да је на Окружним такмичењима из математике освајао другу и трећу награду док је из физике три пута освајао прву и једном другу награду. Прошле школске године, као ученик трећег разреда освојио је треће место на Државном  такмичењу из физике. Добри резултати на такмичењима резултат су рада са професорима на додатној настави у школи. Такође, Петар воли и ужива и у раду са својим оцем. Себе види као студента на Електротехничком факултету у Београду.

Петар воли спорт, тренирао је кошарку а сада воли да вежба у природи. Игра шах и свира клавир. Воли да чита, слуша музику, излази са друговима и игра игрице Прати рачунарске часописе Свет компјутера и PC press. На телевизији прати спортске догађаје попут фудбала, кошарке и одбојке, воли да гледа Survivor и игра онлајн шах. 

Професорка математике Ивана Барлов рекла је о Петру: 

-Петар је тих и ненаметљив младић, широких интересовања у области природних наука. Истрајан је и марљив, лако усваја нова знања. На часовима додатне наставе из математике често је својим логичким резоновањем и оригиналним идејама доприносио бржем решавању проблема. У раду са њим је приметна жеља да проширује своја знања, развија интересовања и усваја нове вештине. Редовно је учествовао на математичким такмичењима и често имао запажене резултате. Својом упорношћу и темељним радом ће сигурно наставити да ниже успехе и у даљем школовању и раду.

Петрови родитељи истичу да њихов син са великим интересовањем приступа сваком проблему, да је врло темељан, упоран и концентрисан. Жели да буде што бољи у ономе што ради и веома је мотивисан. Пријају му награде и похвале, али и из грешака извлачи поуке и закључке, уочава их и дискутује о њима са жељом да их брзо исправи. Сваки његов успех прослављају и то је мотив да се успеси понављају. Обезбеђују му додатну литературу, заједно са њим планирају активности и прате га у раду. Виде га као самосталног младог човека у окружењу које цени рад, труд и позитивне људске особине.

Марија Костић, педагог школе

Comments are closed.