2019-06-20T07:53:11+02:00 20. јуна, 2019. 07:53 |

ПЕТРОВАЦ НА МЛАВИ: Процват сеоског туризма

Општина Петровац на Млави  проглашена је туристичким подручјем од значаја за Републику Србију. Уговором о сарадњи у области туризма општина Кучево, Жагубица и Петровац на Млави одређено је заједничко ангажовање на развоју туризма на простору Хомоље – Горњак које захвата делове општина Петровац на Млави, Кучево и Жагубица. Туристичка организација Општине Петровац на Млави у наредном периоду своју главну активност усмериће на развој туризма и туристичку промоцију  чија је сврха унапређење туристичке понуде, а циљ повећање смештајних капацитета туристичке понуде у Општини.

Циљ Општине Петровац на Млави као једне од водећих туристичких дестинација на територији Браничевског округа и једне од водећих општина у земљи када је у питању wellnes, трекинг и религијски туризам, јесте што боље позиционирање на туристичком тржишту, што подразумева повећање броја посетилаца у свакој наредној години и бољу привредну активност у самој Општини.

С.Јовановић

-Програм развоја туризма у 2019. години посматра се кроз повећање смештајних капацитета туристичке понуде, каже директор Туристичке организације Петровац на Млави Стефан Јовановић и додаје да је према проценама Туристичке организације у 2018. години на територији Општине регистровано, у хотелском и  приватном смештају, око 300 кревета.

-У 2019. години циљ је повећање смештајних капацитета туристичке понуде за педест новорегистрованих кревета. И даље водећу улогу имаће смештајни капацитети у Бањи Ждрело, али се значајнији резултати очекују и у сеоском туризму.

 У општини Петровац на Млави посебна пажња усмерена је управо на развој сеоског  туризма, јер је овој врсти туризма својствена одрживост и не тражи велика улагања. Туристичка организација успешно сарађује са сеоским домаћинствима која се налазе недалеко од Рекреативно – угоститељског центра „Ждрело“ . То су домаћинстава „ Јенић“, „Симоновић“ , „Новаковић“, „Маринкић“, Радовановић као и са домаћинствима „Илић“ и „Миленковић“ у Малом Лаолу, „Миладиновић“ у Бистрици и „Драгојевић“ у Витовници.

-Нека од њих су својим квалитетом завредела да се нађу и у званичној понуди Туристичке организације Србије. Општина Петровац на Млави је у току 2018. године бројала више од 100 лежајева у сеоским домаћинствима, каже директор Јовановић.

ПЕТРОВАЦ ПОЗНАТ ПО МАНИФЕСТАЦИЈАМА

Општина Петровац на Млави је постала препознатљива по својим програмима продужених викенда у којима нуди садржаје испуњене природним и културним богатствима која чине Хомољске планине са својим лепотама, Рекреативно – угоститељски центар „Ждрело“ , обиласке културно – историјског наслеђа, које је у значајној мери представљено и манастирима Горњак, Витовница, Света Тројица и Решковица.  У складу са тим остварена је и сарадња са многобројним планинарским, пензионерским и другим удружењима, где су се овакви програми показали изузетно прихваћеним.

Манифестације представљају и својеврсни заштитни знак петровачке општине, а поједине, као што су Бачијада и Жумаријада, су постале бренд овог дела Србије. Осим њих у Петровцу се организују и Новогодшњи вашар, Дани пчелара, Фестивал цвећа и меда, Сабор воденичара и помељара, Меморијална трка Драгутин Томашевић, петровачки турнир у малом фудбалу, Етно изложба и Сајам пољопривредне механизације,  „Караула“ – Дани дијаспоре, Мото скуп, Дани меда, Прасићијада, Млавски котлић, Јаријада…

Манифестације негују и постојање старих заната, те се на њима често могу видети и купити производи карактеристични за овај део Србије, попут влашких опанака, фрула, народне ношње… Оне подстичу и заштиту и очување старих аутентичних јела која се у свом изворном облику могу наћи само у појединим селима општине Петровац на Млави, као што су жмаре и влашки качамак.

-У плану развоја општине Петровац на Млави једну од кључних улога има и рурални туризам, те како се већина манифестација организује у сеоским срединама Општине манифестације имају и задатак оживљавања и ангажовања заједнице, као и омогућавање стицања додатног профита локалном становништву јер им отварају додатно тржиште за пласирање својих производа као што су мед из Каменова, хомољско јагње, стамнички сир, рановачка ракија и бистричко брашно, закључује директор Туристиче организације.

                                                                                                          Р.Н.