Милица Шетка и Драган Стајковић

Најпознатији српски бренд, „Плазма“, званично је започела производњу у Лагосу, у Нигерији, чиме је први пут закорачила на афричко тржиште.

Овај историјски подухват остварен је захваљујући сарадњи компаније „Бамби“, „Coca-Cola HBC Grupe“, „Nigerian Bottling Company“ (NBC) и „Sona grupe“, локалног произвођача бисквита и оутсорсинг партнера.

Рецептура, паковање и комуникациона кампања Плазма бренда прилагођени су нигеријским потрошачима, док се производња, намењена искључиво тржишту Нигерије, одвија у фабрици „Sona grupe“ у Лагосу.

Генерални директор компаније Бамби, Драган Стајковић, наглашава да је ово историјски тренутак не само за Плазму, већ и за читав српски ФМЦГ сектор.

– Иако се Плазма већ годинама извози на више од 30 тржишта широм света, ово је први пут да се производи ван граница Србије. Улазак на највеће афричко тржиште, са готово 240 милиона становника, огроман је успех и потврда снаге Плазме. Покретањем производње савладали смо први велики изазов. Следећи је да освојимо срца потрошача у Нигерији, истиче Стајковић.

Пројекат покренут 2022. године, реализован је за само три године захваљујући споју међународне експертизе и темељног разумевања локалног тржишта. Овај пословни подухват позиционира Бамби као експертски центар „Coca-Cola HBC Grupe“ за категорију бисквита.

Директорка сектора за снек категорију у „Coca-Cola HBC“, Милица Шетка, указује на стратешки  значај пројекта и додаје:

– Покретање производње у Нигерији потврђује снагу и поверење које Плазма ужива у оквиру „Coca-Cola HBC Grupe“, отварајући простор за дугорочно ширење изван локалних и регионалних граница. Ова прича показује да Плазма није само вољени српски бренд, већ и бренд са глобалним потенцијалом, инспирација која наставља да отвара нова врата и ствара прилике на различитим тржиштима.

– Локална производња и реализација не само да подржавају нигеријску економију, већ стварају нова радна места, подстичу партнерства и доносе трајну вредност потрошачима и заједници. На тај начин, Плазма постаје мост између Србије и Нигерије, повезујући традицију, квалитет и иновацију у јединствену причу, каже Шетка.

Овим подухватом Плазма још једном потврђује да је много више од кекса. Она је симбол успеха и нових почетака – поверења, квалитета и повезаности који превазилази границе и инспирише генерације широм света.

Р. Н. 

 

Leave A Reply