Компанија „Дунав осигурање“ као једина државна осигуравајућа кућа лидер је на српском тржишту. Регистрована је за све врсте осигурања, а у понуди их има више од 80. Осигурање има велики значај у заштити имовине и људи како би оно што се стицало годинама било на прави начин заштићено.
-Што се тиче компаније „Дунав осигурање“, на српском тржишту осигурања она је успела у свом главном циљу, а то је да задржи изузетно добар однос са својим клијентима, осигураницима, да задржи своје тржишно учешће кроз остварење планова које је пред нас поставила држава, обзиром на то да смо остали једино државно осигурање на тржишту Србије. Са задовољством могу да истакнем да је Главна филијала Пожаревац, а и укупно компанија „Дунав осигурање“ успела да одговори на изазове који су се пред нама постављали током текуће године, истиче директор Филијале „Дунав осигурања“ Владан Миловановић.
РАСТЕ ОСИГУРАЊЕ НЕКРЕТНИНА
Српско тржиште осигурања јесте специфично и зависи и од навика, али и од стандарда грађана. Забележен је раст осигурања имовине.
-Значајно растемо на делу осигурања имовине физичких лица, што нам је приоритет и у наредним годинама. Имали смо неколико изузетно тешких ситуација због невремена у Костолцу и Голупцу, јер је то изазвало велики број штета на објектима и пољопривредним усевима. Такође, пожар на згради у Браничевској улици у Пожаревцу, пробудио је свест великог броја људи да је корисно имати осигурање. Били смо сведоци проблема које станари из зграде имају због тог пожара који је задесио читав спрат, након чега је она постала практично у већој мери оштећена. Имамо све већи број људи који се сами интересују за осигурање и наши продавци су током ове године били врло интензивно на терену и уговарали нова осигурања и заштиту имовине наших грађана.
Да појаснимо, та услуга није уопште скупа, значајно је јефтинија од осигурања возила и регистрације возила, али наш народ је навикао да возило мора да буде употребљиво на друму а мањи број грађана нажалост размишља о осигурању мукотрпно стечене имовине – кућа и станова. Доминантан посао који радимо јесте осигурање моторних возила. Међутим, акценат стављамо и на то, да се што више приближимо грађанима што се тиче осигурања имовине, домаћинстава, пољопривредних газдинстава, малих и средњих предузећа. Што се тиче станова и кућа, обухват осигурања тог сегмента није ни 20 одсто од укупног броја објеката. Има простора да се много више брине о томе, али мора се прићи више грађанима са информацијама да то осигурање није скупо, да може да се уговори и на више месечних рата, да се практично „безболно“ обезбеди миран сан, каже наш саговорник.
ПУТНО ОСИГУРАЊЕ
Наши грађани су навикли кад путују да углавном уговарају путно осигурање, тако да је ниво резултата Филијале у рангу прошле године.
-Нисмо имали неко повећање, али ни смањење. Тај сегмент јесте развијен прилично у нашем крају и функционише добро. Што се тиче добровољног здравственог осигурања, та услуга је скупља и засад још увек мањи број грађана има средстава да га уговори, али „Дунав осигурање“ има установе са којима сарађује по том основу, тако да наши осигураници могу да бирају са којом ће уговорити пружање здравствених услуга.
ЖИВОТНО И ПЕНЗИОНО ОСИГУРАЊЕ
-По питању животног осигурања „Дунав осигурање“ већ неколико година појачава своје учешће на тржишту. Очекујемо ако се ови трендови наставе да до краја наредне године по том основу будемо друга осигуравајућа кућа по учешћу. Што се тиче пензионог осигурања, имамо највећи добровољни пензиони фонд у Србији. Велики број људи има поверење у тај фонд, он има значајне приносе, тако да сматрамо да је то врло користан производ посебно за средње и млађе генерације, где ће пензије моћи да се надомешћују из два извора: државног по стицању права на пензију и додатно из приватног пензионог фонда.
50 МИЛИОНА ДИНАРА ОШТЕЋЕНИМ ПОЉОПРИВРЕДНИЦИМА
Невреме и удари ветра и олује који су ове године задесили Костолац и Голубац са широм околином су довели до тога да су штете у пољопривреди ове године биле изузетно високе, тако да је Служба за накнаду штете исплатила рекордних 50 милиона динара пољопривредницима који су били осигурани а претрпели су штете на усевима и плодовима.
-Очекујемо да и у будућности наставимо да пратимо наше пољопривредне произвођаче, иако је ове године износ штета био негде око три пута већи него што је премија коју смо наплатили. „Дунав осигурање“ неће изаћи са тржишта осигурања усева и плодова, настављамо да пратимо нашу пољопривреду, јер сматрамо да је то значајна грана и наравно није свака година лоша као ова.
Имамо и велики број захтева за повећање каско осигурања, јер је само током невремена које је задесило Голубац и околину преко 500 аутомобила претрпело штету услед јаког удара града. Тако да имамо значајно повећано интересовање за каско осигурање возила, поред обавезног које сви морамо да закључимо да би учествовали у саобраћају, каже директор.
„Дунав осигурање“ је једина кућа која има комплетну структуру проценитеља, ликвидатора који то раде локално. То сматрају значајном предношћу у односу на конкуренцију.
-Клијенти могу да заврше све послове у Браничевском округу, јер наши људи су свакодневно на терену. Проценитељи, ликвидатори локално решавају предмете и наставићемо да пратимо најбрже што можемо наше осигуранике како би што лакше остварили своја права. Поред остваривања права, ту смо и за сваку врсту консултација када им је потребно.
„ДУНАВ“, ТРЕЋИНА СРПСКОГ ОСИГУРАЊА
Компанија „Дунав осигурање“ у овом тренутку „држи“ трећину српског тржишта осигурања. План за наредну годину, према речима нашег саговорника је да и у 2025. години задрже то тржишно учешће.
Главна филијала Пожаревац има и значајније учешће него што је то у просеку на нивоу Републике, посебно по питању возила, али и имовине. У ауто одговорности Дунав држи негде око половине тржишта осигурања возила на територији Браничевског округа. Највећи број државних установа и организација, али и мањих и већих приватних фирми поклонило је поверење „Дунав осигурању“.
-Култура осигурања у Србији свакако расте, али има простора за даљим напретком, да шири круг људи схвати потребу за осигурањем, како би оно што је више генерација стицало, могло и да се сачува од неких нежељених догађаја. План је да задржимо резултате које имамо, наравно и да их мало побољшамо. Трудићемо се да у наредном периоду будемо ту за наше клијенте, а претпостављам да ће нам они то вратити додатним поверењем и наставком сарадње са нашом кућом, као и да ћемо тим приступом привући нове осигуранике.
Д. Динић