Тамара Матић је матуранткиња Пожаревачке гимназије на природно – математичком смеру. По среди је креативна, амбициозна, упорна и знатижељна девојка која воли уметност. Везана је за своју породицу и пријатеље али труди се да доприноси, и помаже,  и у својој широј заједници. Веома је радознала по природи. Њена интересовања окренута су ка проучавању најразличитијих области и предмета. У њеном спектру жеље за знањем налазе се подједнако заступљене природне и друштвене науке. Прати нова открића у области науке, али је занимају језици и друштвене науке попут филозофије и психологије. Радо се бави проучавањем биологије и информатике. Чланица је ликовне и филозофске секције у школи. 

Од првог разреда гимназије, па све до матурантских дана, Тамара је учествовала у ликовним колонијама поводом Дана школе. Осликала је, са ликовном секцијом, мурал у школском амфитеатру и радила сценографију за представу Мистер долар која је у Крагујевцу награђена специјалном наградом публике. Њени ликовни радови селектовани су и били изложени на дечијој међународној изложби „Мини рестАРТ“. У Истраживачкој станици Петница похађала је семинар Друштвено-хуманистичких наука. Учествовала је на мађународним конкурсима за израду есеја на енглеском језику из области филозофије “Cognitia Libera” и „Baltic Sea Philosophy Essay Event”. Такође, ове школске године узела је учешће и на регионалном такмичењу из социологије где је радила есеј на тему Дигитални активизам. Редовно је волонтирала на великом броју школских манифестација али и на УНИЦЕФ-овој Летњој школи. Тамара је учествовала у ЕРАСМУС + пројекту Freedom to learn 2, у оквиру ког је радила  на документарном филму о одрживом развоју и екосистему у окружењу ХЕ Ђердап и истраживање на тему сиромаштва. Завршна фаза пројекта одржана је на Малти где је Тамара са осталим члановима школског тима представила продукте заједничког рада. 

Професор филозофије, Милош Јеремић, рекао је:

 -Тамара је харизматична особа заинтересована за различите области наука и уметности. Спретно и брзо препознаје стање у заједници, а како има изузетне аналитичке компетенције, резултат њене опсервације је прецизна и исцрпна друштвена анализа. Упркос израженој рационалности, Тамара је емпатична, вешта у проналажењу сарадника, елоквентна и компетента за активно слушање. Изузетан баланс рационалности и ирационалности може се препознати у њеним есејима, тако да нисам био превише изненађен када сам сазнао да се бави и ликовном уметношћу. Тамарина најлепша страна је ведра природа, оптимизам, радозналост, предузимљивост, спремност за прихватање изазова и искреност у комуникацији.

Тамара обожава да чита књиге и воли различите жанрове од популарне психологије, мистерија до класичне књижевности. Чита и научне часописе и новине од којих најчешће The New York Times и прати јутјуб канал CrashCourse.

Малина и Добривоје, Тамарини родитељи, кажу да јој никад није недостајала мотивација за рад, било да је у питању уметност или нека друга област која је занима. Задацима и изазовима приступа веома одговорно и прихвата само оно што процени да може да заврши. Упорна је и не одустаје чак и кад наиђе на препреке. Родитељи је виде  као веома успешног студента који ће остварити своје циљеве.

Владан Гајић, професор математике и одељењски старешина, рекао је: 

– Тамара је отворена, дружељубива особа широког спектра интересовања. Активно учествује и у наставним и у ваннаставним активностима. Током ове четири године, јасно је видљиво колико је напредовала, развијала се и колико јој је образовање у Пожаревачкој гимназији помогло у свему томе. Тренутно се врло озбиљно и темељно припрема за полагање пријемног испита, који ће, сигуран сам, успешно положити и кренути на жељене студије. Све лепо што ће јој се десити у будућности, Тамара је апсолутно заслужила.

О својој школи Тамара говори као о месту које дозвољава ђацима да се развију, да негују своје квалитете, да истраже своја интересовања и остваре свој потенцијал, своје таленте. Утицај школе је, по њој, важан фактор јер осим образовања учи ђаке и личној одговорности и лепом понашању.

Share.

Comments are closed.

Skip to content