Рад по савести и потребама тржишта

                      Биљана Јовановић

Пожаревац спада у градове који имају невероватно добар бренд муњевитог раста и развоја. Да је у питању Компанија “Луна“ зна највећи број наших суграђана, поготово суграђанки, које са поносом у својој колекцији имају бар неколико модних детаља ове Куће.Заинтересовани вешћу да „Луна“ ових дана почиње други  циклус обуке и нових запошљавања, дошли смо на лице места не бисмо ли сазнали појединости, јер  запошљавање у Србији је – више од вести!

 После 27 година, од мале  занатске радионице, Компанија „Луна“ данас  је добро организован и позициониран бренд на који град под Чачалицом може бити поносан. Самим уласком у Компанију „Луна“ стекли смо утисак да смо на посебном месту које одише специфичношћу куће која има за циљ да се и даље развија и расте. Утисак ни мало не вара, јер смо у контакту са неколицином запослених (98% запослених чини нежнији пол) приметили да свака од њих „Луну“ доживљава као своју фирму, као своју другу кућу. Наиме, радећи овде годинама, оне су заједно проживљавале како лепе, тако и мање лепе животне тренутке, а кроз рад, сарадњу и непосредно дружење, преплитале су се професија и породичне судбине, осећања и разумевање.

– Ово није случајно, јер све оне стоје једна уз другу, имају своју сигурност, знају да ће плата увек бити планираног датума, да их нико неће малтретирати, да су у заштићеном окружењу, и да је „Луна“ и њихова Компанија. То је ствар пословне климе и односа свих нас у фирми према послу: од менаџера до људи који су на оперативним пословима.  Овде се не ради по наредби, већ по савести људи и потребама тржишта, говори нам Биљана Јовановић, власница и директорка Компаније „Луна“. – Сви смо свесни да одређен посао мора бити окончан, јер од њега зависе задовољсто купца, извоз, односно, комплетна мисија Компаније.

Фирму су стварале жене сопственим трудом и радом на чему су овде веома поносни. Комплетна припрема и кројење одвијају се у Пожаревцу, а како су шивачки капацитети мали у односу на потребе, „Луна“ је остварила сарадњу са подизвођачима широм наше земље.

Последњих година ЛУНА има стално отворен конкурс за шиваче, за све оне  који су оспособљени за овај посао или су расположени да на овакав начин уђу у свет моде. Свако ко је дошао са реченицом „Ја знам да радим“ био је примљен, макар на пробни рад.   Они који су су се уклопили остали су и данас раде са нама, говори нам госпођа Јовановић. – На жалост, Пожаревац нема обучене шиваче. То је озбиљан проблем јер млади немају где да науче занат, не постоје школе. Наш крај је некада био познат по „Ћеби“, „Моравци“,  „Моди“…  Наравно, особе које су радиле у овим фирмама, данас су зрелим годинама, већина у пензији, а ми смо били принуђени да сами образујемо своје кадрове, и то искључивои кроз праксу.

То је био разлог да „Луна“ пре неколико месеци крене у пројекат са пожаревачком филијалом Националне службе за запошљавање:

Успешно смо завршили први циклус обуке за шиваче, што је дало резултате.  Сви смо били задовољни јер је неколико жена остало да ради и уклопило се у наш производни ритам и циклус. Остале су добиле нова знања која ће, евентуално, касније исkористити, сазнајемо од Биљане Јовановић – Пројекат је завршен успешно, а ми смо одлучили да већ у првој половини октобра кренемо у други циклус.  Kористим прилику да информишем све заинтересоване да се пријаве. Свако може да се обрати лично Компанији „Луна“, или се информише телефоном на број  012 719 52 51. Потом ће уследити предселекција и сви који имају потенцијал, поседују вољу и жељу да науче нешто ново, сви који желе да промене свој живот  и професију  – моћи ће да искористе шансу која им се пружа у „Луни“ .

               У разговосру са првом женом „Луне“, сазајемо да постоје два правца развоја када је текстилна индустрија у питању: развој креативности и услужни радови.

– Поносна сам што „Луна“ спада у  Компаније које развијају сопствени бренд   и што је по квалитету својих производа и дизајну препозната далеко ван граница наше земље и региона. То је велика вредност. Једно је када ви нешто можете само да сашијете, а друго је када ви имате нешто што је птрепознато као бренд и што афирмише нас, овај град, ову земљу, ове људе. Лично ми је жао када нас промовишу као земљу јефтине радне снаге, јер ми смо далеко више од тога. Ми имамо талентоване дизајнере, сјајну естетику, народ смо који је сналажљив и има смисла за лепе ствари, и ја бих волела да нас описију као такве, да промовишу наш производ који је врхунски, дизајн који је одличан! Речју, није само сашивено код нас, већ је и осмишљено, креирано и извезено као готов производ из Србије.

 Компанија „Луна“ присутна је на тржиштима пет земаља из окружења, земљама Европске уније па и шире, док је, пред наш долазак, фабрику посетио купац из Русије наручивши колекцију за 2018.годину.

Током  дугог низа година „Луна“ је добила огроман број признања, међу којима вреди истаћи Повељу „28. Април“ Министарства за рад борачка и социјална питања која се додељује компанији за бригу о људима и условима рада  у  категоријама до 250 запослених-награда је обухватала све индустријске гране. Такође, „Луна“ је  представљала Србију на Међународном такмичењу примера добре праксе у категорији „брига о запосленима са акцентом на жене старије животне доби. Два пута је понела признање Привредне коморе Србије – НАЈБОЉЕ ИЗ СРБИЈЕ, и многа друга…

Напуштајући „Луну“,  новинарска радозналост нас је навела на питање: Да ли се, којим случајем зна, колико је производних комада изашло из ове компаније у протеклих 27. година?

– Небројено, што значи: огроман је број жена које са поносом носе наше одевне предмете наглашавајући – то је из „Луне“, каже Биљана Јовановић. –   Такве речи нас инспиришу и мотивишу да будемо још бољи, а ја бих наш сусрет завршила речима које ми је недавно упутила једна госпођа зрелих година: „“Луна“? Па ја сам матурирала у Вашој хаљини!“. То је диван осећај. Носе са поносом и чувају их. – Закључила је Јовановић.  

Забележио: Влада Винкић

Share.

Comments are closed.

Skip to content