Савет за безбедност саобраћаја Града Пожаревца у сарадњи са Агенцијом за безбедност саобраћаја Републике Србије, 20. септембра организовао је тренинг безбедне вожње за мотоциклисте и мопедисте на полигону за обуку возача у Улици Ђуре Ђаковића. Разлог покретања овог пројекта је повећан број двоточкаша на путевима Србије, као и висок степен ризика страдања.
Према речима вође пројекта Миодрага Димитријевића, ове године је предвиђено да се тренинг реализује у 15 локалних самоуправа са кандидатима ауто школа који су у завршној фази обуке и младим возачима мотоцикала.
-Циљ овог тренинга је да пружимо полазницима, односно возачима мотоцикала представу да постоје и мало другачије технике вожње од оних које они иначе користе и да им дамо мало веће знање од оног које добијају у ауто школама. Нажалост, због кишовитог времена данас је на тренингу уместо 10 до 15 полазника учествовало само њих 6, казао је Димитријевић.

Потпредседник Савета за безбедност саобраћаја Града Пожаревца Драган Станојевић истиче да је веома битно што је Савет препознао потребу за оваквим тренингом и додатним обучавањем младих возача. Циљ пројекта је повећање безбедности ове групе учесника у саобраћају, у оквиру којег се на полигону организују практичне вежбе у контролисаним условима.
-Возачи и путници двоточкаша су једна од најрањивијих категорија учесника у саобраћају и спровођење едукације и обуке у области безбедности саобраћаја допринеће значајном смањењу страдања у саобраћајним незгодама са учешћем мотоцикала и мопеда, односно смањењу укупног броја страдалих у саобраћајним незгодама. На овај начин, активностима усмереним ка повећању одговорног понашања у саобраћају и смањењу ризика од страдања возача двоточкаша, промовише се безбедно понашање у саобраћају, подиже свест о значају коришћења опреме и поштовања саобраћајних прописа. На територији града Пожаревца, сагледавајући статистичке податке, у 2019. и 2020. години укупно је било 9, односно 16 саобраћајних незгода са учешћем двоточкаша, у којима су погинула два, односно једно лице. Немамо велики број саобраћајних незгода, али то не значи да мотоциклисти не треба да имају обуку на једном вишем нивоу, јер и инструктори у ауто школама нису толико вични да пренесу полазницима потребно знање. Обука служи да млади возачи стекну неко ново искуство и унапреде своја знања, ставове и вештине потребне за безбедно учествовање у саобраћају, а циљ је да се у будућности поспеши сама обука кандидата, возача А категорије и да буде на једном вишем нивоу него до сада. Није само битна вештина управљања овим возилима, битна је и заштитна опрема, тако да ће сви полазници овог тренинга од Града Пожаревца на поклон добити кацигу и поткапу, истакао је Станојевић.
Кроз медије провејава прича како су мотоциклисти ти који крше саобраћајне прописе. Студија урађена на нивоу Европске уније је показала да кривица у саобраћајним незгодама у 65 до 75 одсто случајева иде на страну возача путничких возила, а да је тридесетак одсто на страни мотоциклиста. Постоји пет карактеристичних ситуација у којима се дешавају те неке коализије: одузимање првенства, пресецање путање, скретање улево, обилажење колоне или возила која стоје и непрепознавање потенцијално опасних ситуација у саобраћајним раскрсницима.
У 2020. години на територији града Пожаревца од укупно 16 саобраћајних незгода у 6 су били изазивачи возачи мотоцикала и мопедисти, што иде у прилог чињеници да су возачи двоточкаша у мањем броју случајева изазивачи саобраћајних незгода у односу на друге учеснике у саобраћају. Генерално, учесници у саобраћају морају да буду толерантнији једни према другима, и возачи возила према мотоциклистима и обрнуто, јер саобраћајна култура је на јако ниском нивоу.
Д.Динић