Своје тридесетогодишње ангажовање у области филмске критике, Пожаревљанин Горан Јовановић обележио је сусретом са публиком који је Народна библиотека уприличила у Конгресној сали Центра за културу. Медијатор Оливер Стокић увео је присутне у причу о човеку из нашег окружења који је данас један од најпродуктивнијих критичара седме уметности на простору Србије. Посетиоци су имали прилику да чују како је љубав која је некадашњег дечака водила у таму сала биоскопа „Морава“ и „Култура“, створила симбиозу страсти ка филму и велико ангажовање на пољу критике које данас прати Јовановића.
Разговор је поштоваоцима дела овог критичара пружио бројне сегменте који су водили кроз трендове у домаћој и светској кинематографији, променама које прате ову индустрију, али и сопственом укусу и делима која су оставила посебан уметнички и емотивни траг, са освртом на основно, непристрасност.
Прве критике у „Реч народа“
Горан Јовановић је прве критике објавио у новинама „Реч народа“, где је пуних десет година уређивао рубрику „Филмски кутак”. Био је члан бројних жирија критике на домаћим и међународним фестивалима (Новосадска арена, Филмски сусрети Ниш, ФЕСТ…), селектор студентских филмова на Сомборском филмском фестивалу, а идејни је творац и селектор Фестивала музичког филма (ФЕМУФ) Пожаревац у продукцији Центра за културу. Добитник је Повеље културе Пожаревца и Награде „Тори Јанковић“, коју додељује Крагујевачки фестивал антиратног, ангажованог и академског филма.
Публика је имала прилику да се подсети како Горан Јовановић потписује књиге филмских есеја „Амерички биоскоп“, „Златна декада: британски филм деведесетих“, „Транзицијски рулет: источноевропске кинематографије у раљама транзиције“ и „Руски филм постсовјетске ере”, да је написао романе „Хистерија“ и „Еуфорија“ и да ће публицистички рад обогатити новом књигом „Пољски филм у новом веку“. Горан Јовановић је члан Удружења филмских критичара ФИПРЕСЦИ Србија, а његове књиге налазе се на полицама неких од најпрестижнијих универзитета и филмских школа у свету: „Златна декада“ у Британској библиотеци у Лондону и Конгресној библиотеци у Вашингтону, „Транзицијски рулет“ у Британској библиотеци у Лондону, библиотекама Универзитета у Нотингему, Универзитета у Вашингтону, Универзитета у Станфорду и библиотеци Филмске школе у Лођу… Дело „Руски филм постсовјетске ере“ је у Државној библиотеци Русије у Москви и библиотекама Универзитета у Питсбургу, Вашингтону и Филмској школи у Лођу.
Влада Винкић