Kомпанија „Бамби“ представила је, протекле недеље, Центар за истраживање и развој у оквиру фабрике у Пожаревцу, који је настао са идејом да окупи врхунске технологе и укрсти њихова знања у потрази за иновативним рецептурама које ће задовољити потребе потрошача.
Објекат се простире на 1.400 квадрата, а у његову изградњу уложено је 2,5 милиона евра. Са радом је почео почетком прошле године, а оно по чему је јединствен је мини производна линија која омогућава већу флексибилност у развоју нових производа.
Генерални директор Бамбија Драган Стајковић истиче да иновације представљају кључан елемент развојне стратегије компаније, као и одговор на динамично окружење у ком послује.
-Данас не можете бити лидер на тржишту уколико истовремено нисте и лидер у иновирању. Управо зато смо и отворили R&D центар, уз помоћ кога смо само у последњем кварталу прошле године изашли са чак четири иновације: “Велнес” кекс потпуно преливен чоколадом, “Зимска плазма” у два укуса, редизајн “Плазма коцке” и већ многима за овако кратко време омиљена “Плазма од срца” са укусом лешника и поморанџе. Иновације су неопходне и када је реч о проширењу пословања, посебно сада када нам је у плану да у 2024. години будемо присутни у 28 земаља широм света и експанзија на још један континент, Африку, рекао је Стајковић и додао да ће R&D центар бити значајан и за јачање партнерских односа са добављачима, универзитетима и институцијама.
У наредном периоду планирани су и радови на проширењу инфраструктуре, на увођењу нових технологија, аутоматизација паковања и долазак нових линија у самој фабрици у Пожаревцу. Све то део је Мастер плана, чија ће реализација у наредним годинама донети потпуну трансформацију компаније. Само током 2024. године предвиђена је инвестиција од близу 12 милиона евра, што ће бити највећа појединачна инвестиција у историји компаније. Са овом и осталим фазама, Бамби ће имати могућност да дуплира, или чак триплира садашњу производњу и омогући снабдевање централне Европе.
У ПОХОДУ НА АФРИКУ
Директор маркетинга и Commex-a Огњен Лазић, осврнувши се на резултате из претходне године, подвлачи да се, иако је 2023. била изазовна, Бамби може похвалити сјајним резултатима.
-У односу на 2022. годину, прошлу годину завршили смо са повећањем нето прихода од продаје за 16 милиона евра и растом од 15 одсто. Уједно смо имали рекордна улагања у CAPEX и маркетинг подршку. У овој години настављамо са значајним маркетинг улагањима са посебним фокусом на развој брендова ван тржишта Србије, али и на повећању стопе иновација у чему ће велику улогу имати управо Центар за истраживање и развој и запослени који су највећа покретачка снага компаније, најавио је Лазић.
У R&D центру фокус је и на одрживом пословању, па се у складу са тим ради и на новим, у потпуности рециклабилним врстама амбалаже, као и на увођењу сертификованих сировина из одрживих извора.
Такође, Компанија „Бамби“ предана је и развоју рецептура са смањеном количином соли, шећера и масти.
Поред инвестиција у развој производних капацитета, током 2024. године планирано је постављање соларних панела у фабрици, као и унапређење енергетске ефикасности целокупне опреме и увођење хибридних возила.