2017-08-03T09:07:07+02:00 3. августа, 2017. 09:07 |

В Р Е М Е П Л О В

1 strana_Layout 1Недељник „Реч народа“ подсећа на давно прохујала времена пожаревачке вароши. Прелиставајући стару штампу и пожутеле фотографије, сарадници наше Редакције проналазе познате и мање познате занимљивости које су обележиле једно време и у овом својеврсном времеплову старије читаоце подсећају, а млађе упознају са личностима и догађајима који су били саставни део тадашње свакодневице.

    Август 1919.

         Отворена је за саобраћај узана пруга ширине колосека 0,60 м. на релацији Дубравица – Кленовник – Костолац. Пруга је почела да се гради током 1917. за потребе превоза угља и даље отпреме бродовима из пристаништа у Дубравици. Дана 9.6.1923. ова пруга се предаје у власништво руднику на коришћење, а 1.1.1942. губи на значају због пуштања у саобраћај пруге Костолац – Сопот Пожаревачки – Пожаревац, када је и демонтирана.


      5.август 1938.

         У Београду је умро Петар С. Павловић, проф. геологије у Великој школи и Универзитету у Београду. Рођен је 10.7.1864. у Пожаревцу. Син је коњичког потпуковника Стојка Павловића и Јелене – Лене Луњевице, кћерке газде Николе Луњевице. Написао је већи број радова из терцијалне фауне, већи број студија и неколико моногафија. Открио је више фосила, специјално – терцијалне мекушце. Један је од оснивача Музеја српске земље, данас Природњачког музеја у Београду. Био је члан Српске краљевске академије, данас  САНУ.

 


 7. август 1832. 

Коча Марковић јавља Кнезу Милошу Обреновићу да је изграђен нови шпитаљ (болница) у Пожаревцу. Болница је изграђена у ,,Бугарској мали“ дужине 78 хвата и ширине 72 хвата.


  11. август 1947. 

Влада Н.Р. Србије донела је одлуку о оснивању трогодишње школе за медицинске сестре у Пожаревцу.


         13. август 1910. 

          Завршена је изградња узане пруге ширине колосека 0,76 м. на релацији Пожаревац – Дубравица. Пруга је предата у јавни саобраћај 15.09.1910. и радила је све до 1963, када је затворена за целокупан саобраћај, а после тога је извршена демонтажа колосека. Данас су на појединим местима још видљиви насипи којом се пруга кретала.