2019-05-23T09:46:15+02:00 23. маја, 2019. 09:46 |

„Велико Градиште – мој град“

Основна школа „Иво Лола Рибар“ из Великог Градишта реализовала је тродневни пројекат “Велико Градиште – мој град“. Пројекат је обухватио ученике од првог до четвртог разреда ове и школа из целе Србије. У Великом Градишту је тада боравило шездесеторо деце из Ваљева, Ћуприје, Чачка, Лесковца, Ниша, Новог Сада, Београда и Зрењанина, Пожаревца, Параћина,Краљева, Крушевца и Алексиначких Рудника.

            – Циљ пројекта је био упознавање деце са природним лепотама и културним наслеђем нашег града. Школа „Иво Лола Рибар“ га је реализовала у сарадњи са Учитељским друштвом општина Велико Градиште и Голубац и локалном самоуправом. Пројекат је у пуном износу финансирала Општина Велико Градиште препознавши његов квалитет. Надамо се, да ће кроз упознавање деце са знаменитостима овог краја, они поново доћи на Сребрно језеро, у обновљену тврђаву Рам, као и друга туристичка места овде крај Дунава, каже Драган Мандић, директор Основне школе „Иво Лола Рибар“у Великом Градишту.

            -Пројектна настава је у нашем систему образовања сада веома битна, додаје директор  Мандић и каже да деца кроз тимски рад уз истраживање долазе до нових сазнања.

Основна школа „Иво Лола Рибар“ и локална самоуправа Велико Градиште међу првима у Србији корачају  стазом учења и стицања знања кроз пројекте, која је у потпуности  подржана од стране Министарство просвете, науке и технолошког развоја. Помоћница министра за основно бразовање, Весна Недељковић која је лично боравећи у Великом Градишту испратила реализацију пројекта „Велико Градиште – мој град“ каже:

            -Управо овакви пројекти промовишу наставу коју ми желимо да уведемо у све школе, односно образовни део рада школа, да се обавезно састоји од амбијенталне наставе и начина који ће деци донети функционално знање. Када изађу из учионице, побегну и од чисте репродукције  уче кроз интердисциплинарност у природи и са природом. Ово је један очигледан пример шта реформа треба да донесе како би и деци било занимљивије, а њихови наставници су пред себе ставили изазов да овакве ствари раде. Деца уче, а нису ни свесни тога, забавно им је, друже се, а посебно ми је драго што ни у једном тренутку код њих нисам видела мобилне телефоне, рекла је Недељковић.

      Школа од два века

            Основна школа следеће 2020. године слави 195 година постојања и рада. Основана је пре готово два века, 1825. године. Први подаци о школи налазе се у делима Јоакима Вујића „Путешествие по Сербији“ из 1826. године где се описује као добро уређена школа са 30 ученика и учитељем. Крајем прошлог века, 1981. године школа је  отпочела рад у новом објекту .

Основна школа „Ива Лола Рибар“ има 750 ученика. Настава се   данас  у централној школи изводи у 10 одељења првог  циклуса , 16 одељења другог  циклуса , има два одељења ученика са  сметњама у развоју  и једно  одељење  продуженог боравка за ученике првог и другог разреда. У склопу школе је 9 подручних одељења у селима  Куман, Тополовник, Кисиљево, Бискупље,Затоње, Острово, Пожежено, Кусиће  и Триброде. У одржавање зграда централне школе и подручних одељења као и у опремање и осавремењавање наставе се, у сарадњи са локалном самоуправом, редовно улаже. 

ЛОКАЛНА САМОУПРАВА И ДЕЧИЈЕ ЖЕЉЕ

            Јелена Пантић, руководилац Одељења за финасије Општине Велико Градиште која је испред локалне самоуправе испратила реализацију пројекта, додаје:

-Ово је други пројекат који Општина Велико Градиште ради за децу и са децом. Прошле године смо кренули са пилот пројектом „Када бих ја био неко, шта бих урадио“. Из дечијих цртежа смо сазнали шта они желе да имају у свом граду и испоставило се да се развој општине поклапа са жељама деце. Њихове жеље су добрим делом ушле у буџет ове године. Захваљујући том пројекту Велико Градиште је добило  и награду Министарства државне управе и локалне самоуправе за транспарентност. То нам је дало још више мотива да улажемо у децу. План нам је да ове године у буџет укључимо не само школу „Иво Лола Рибар“ која је успешно реализовала и овај пројекат, већ све основне школе на територији општине Велико Градиште. Такође, у складу са средствима, овај пројекат желимо да проширимо следеће године.

            Током три дана колико је трајала реализација пројекта, деца из гостујућих градова била су смештена код ученика школе из Великог Градишта. Била им је приређена приредба добродошлице после које су обишли реконструисану тврђаву Рам где су учествовали у радионици „И ја сам песник“. У Раму су били и у прилици да пробају чорбу од свеже дунавске рибе. Другог дана су обишли село Пожежено и у сеоским домаћинствима се упознали са начинима израде метли, гајења печурака, узгоја домаћих животиња. Истог дана су посетили воскарску радионицу где су видели старе технике израде свећа. У суботу, 18. маја приређена им је и пловидба Дунавом до Голубачке тврђаве уз стручног водича који им је представио прошлост овог дела Србије. На броду је одржано и неколико радионица чија је таматика била Велико Градиште. Прављени су магнети и постери, учило се о компоновању, певању… Наравно, по повратку је у школи приређена журка за све ученике који су последњег дана гостовања у Великом Градишту обишли рибњак и прошетали обалом Сребрног језера.

                                                                                          Д. Деурић

                                                                                         Фото: В. Милић